הערכות: אורקל תפטר כמחצית מאלפי העובדים של סאן

בנייר עמדה שפרסמה מחלקת המחקר של הבנק השוויצרי UBS נכתב, כי אורקל תפטר 13 אלף מתוך 30 אלף עובדיה של סאן ● אורקל הכחישה שמספר המפוטרים יגיע לכמחצית מעובדי החברה, ומסרה, כי היא תסתמך "במידה רבה" על עובדי החברה הנרכשת ועל מקצועיותם

אורקל (Oracle) עלולה לפטר אלפים מעובדי סאן (Sun), עד כדי מחצית מהם, לאחר שתסיים את תהליך הרכישה של החברה – כך העריך בשבוע שעבר אנליסט מהבנק השווייצרי UBS. בתגובה, מסרה אורקל, כי היא לא תפטר מחצית מעובדי סאן, וכי בכוונתה להסתמך "במידה רבה", כלשונה, על עובדי החברה הנרכשת ועל מקצועיותם.

בנייר עמדה שנכתב על ידי מחלקת המחקר של UBS נכתב, כי הפיטורים צפויים לאחר שיסתיים תהליך הרכישה והמיזוג של סאן לתוך אורקל. באחד המסמכים פורסמה ההערכה שלפיה מספר המפוטרים יעמוד על 13 אלף מתוך 30 אלף עובדי החברה. על פי אותו נייר, הפיטורים יבוצעו כחלק מתהליך ה-"התייעלות" בסאן. תהליך הרכישה צפוי להסתיים בעוד שבועות ספורים, לאחר אישור הממונה על ההגבלים העסקיים באיחוד האירופי.

בתגובה, הפיצה סאן מזכר לעובדיה ובו הודיעה להם, כי ההערכה של הבנק השווייצרי אינה נכונה, וכי לא צפויים פיטורים בהיקפים ניכרים. "אורקל ביקשה ממני להרגיע את עובדי סאן", כתב בריאן סטופין, סגן נשיא בכיר בסאן והממונה על המיזוג עם אורקל. "הדיווח של UBS אינו נכון לחלוטין".

באוקטובר הודיעה סאן, כי תפטר 3,000 מעובדיה ברחבי העולם – כעשירית מכוח האדם שלה – בשל העיכוב בביצוע עסקת הרכישה. הפיטורים כבר החלו, ויימשכו עד סוף השנה הנוכחית. הם מבוצעים בצפון אמריקה, באזור EMEA (אירופה, המזרח התיכון ואפריקה), באסיה-פסיפיק ובשווקים מתפתחים. בגלל אותם פיטורים, מצפה סאן לצמצום כספי של כ-100 מיליון דולרים מדי רבעון, בכל אחד מהרבעונים הקרובים.

בספטמבר האחרון אמר לארי אליסון, מנכ"ל ומייסד אורקל, כי סאן מפסידה 100 מיליון דולרים מדי חודש בשל חוסר הוודאות בדבר עתידה, שנובעת מצעדי ההשהיה שנוקטת הנציבות למניעת הגבלים עסקיים באירופה בכל הנוגע לאישור או אי אישור העסקה.

לפני כחודש הודיע אליסון, כי אורקל מתכוונת למקד את מכירות השרתים של סאן לטובת יישומים בעלי ערך גבוה וביצועים גבוהים. לדבריו, שרתי סאן לא יתחרו בשוק השרתים הסטנדרטיים, שם דל (Dell) ו-HP הן שחקניות מפתח, אלא יימכרו יחד עם התוכנה של אורקל ויספקו ענני מיחשוב פרטיים לארגונים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Naor

    Is there any indications about the local R&D center? from what i know they are a pivot at Sun and leading Java

אירועים קרובים