לארי אליסון, אורקל: שרתי סאן ישמשו לביצועים גבוהים ויימכרו עם תוכנה שלנו, כדי לספק ענן פרטי

"סאן מעולם לא מכרה מספיק שרתים סטנדרטיים", אמר אליסון ● "אנחנו חושבים שזה שוק חשוב, כל עוד אתה יכול למכור בו בכמויות; זה משהו שדל ו-HP טובות בו, ואנחנו נימנע מלהיכנס לשוק זה" ● צפרא כץ, נשיאת אורקל, העריכה, כי האיחוד האירופי יחליט בעניין עסקת אורקל-סאן לאחר חג המולד

אורקל (Oracle) מתכוונת למקד את מכירות השרתים של סאן (Sun) לטובת יישומים בעלי ערך גבוה וביצועים גבוהים – כך אמר לארי אליסון, מנכ"ל ומייסד אורקל, בשיחה עם משקיעים ועיתונאים שהתקיימה בסוף השבוע. לדברי אליסון, שרתי סאן לא יתחרו בשוק השרתים הסטנדרטיים, שם דל (Dell) ו-HP הן שחקניות מפתח, אלא יימכרו יחד עם התוכנה של אורקל ויספקו ענני מיחשוב פרטיים לארגונים.

במהלך השיחה פיזר אליסון כמה רמזים לגבי התוכנית האסטרטגית שלו בכל הנוגע למכירת החומרה של סאן, לכשתאושר העסקה. "סאן מעולם לא מכרה מספיק שרתים בשוק הנפוץ של שרתים סטנדרטיים", אמר. "אנחנו חושבים שזה שוק חשוב, כל עוד אתה יכול למכור בו בכמויות. זה משהו שדל ו-HP טובות בו. אנחנו נימנע מלהיכנס לשוק זה". במקום זאת, אמר אליסון, אורקל מייעדת את שרתי סאן לשוק השרתים לביצועים גבוהים ובעלי הערך הגבוה.

הוא הוסיף, כי לאחר אישור העסקה, בכוונת אורקל למכור את שרתי סאן יחד עם התוכנה של אורקל, לטובת משימות מיחשוב מתוחכמות, עתירות ביצועים, הדורשות שילוב בין אשכולות שרתים. לדבריו, אלה יביאו ליצירת רשתות מיחשוב ענן ללקוחות. אליסון אמר, כי אסטרטגיה שכזו תביא לבידול מול השחקניות האחרות בשוק השרתים – יבמ (IBM), דל ו-HP – וצפויה להניב מכירות של 1.5 מיליארד דולרים בשנה הראשונה של הבעלות של אורקל על סאן. הוא העריך, כי "אנחנו יכולים להתחרות בשוק שרתים ייחודי זה בצורה טובה ויעילה".

כץ: "אישור העסקה – לאחר חג המולד"

"אנחנו מצפים לאישור מלא ונטול תנאים של עסקת אורקל-סאן, ומעריכים, כי האישור של האיחוד האירופי יגיע לאחר חג המולד", אמרה צפרא כץ, נשיאת אורקל, בשיחה עם משקיעים ועיתונאים בסוף השבוע.

אמירתה של כץ רמזה לדבריה של נילי קרוז, נציבת ההגבלים העסקיים באיחוד האירופי, שאמרה בשבוע שעבר, כי היא "אופטימית לגבי אישור העסקה באופן שיביא לשביעות רצון כל הצדדים". קרוז אמרה את הדברים לאחר שאורקל הוציאה מסמך התחייבות בן עשרה סעיפים, ובו היא התחייבה לשמור על עצמאות בסיס הנתונים מבוסס הקוד הפתוח MySQL, שאותו רכשה סאן ב-2008. המסמך בא לענות על חששו של האיחוד האירופי ממצב שבו הרכישה של סאן תוביל לכך שאורקל תפר את חוקי ההגבלים העסקיים של האיחוד, עקב הבעלות שתהיה לה גם על MySQL. התנגדותו של האיחוד לאישור העסקה היא המכשול האחרון העומד בטרם מימושה.

המסמך המדובר יצא בתום שני ימי דיונים בין אנשי האיחוד ואורקל, שהתקיימו לפני שבוע וחצי. הנציבות הביעה במהלך הדיונים את חששה, כי אורקל "תהרוג" את בסיס הנתונים החינמי, ולפחות תעכב את המשך פיתוחו ותתייחס אליו כאל מתחרה בעולם בסיסי הנתונים, שאותו היא מובילה. האיחוד יקבל את ההחלטה הסופית בנושא בסוף ינואר הקרוב. אם לא תאושר העסקה, צפויות שתי החברות לערער על ההחלטה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים