לארי אליסון, מנכ"ל אורקל: סאן מפסידה יותר מ-100 מיליון דולרים מדי חודש בגלל האיחוד האירופי

אליסון קרא לאיחוד האירופי למהר ולאשר את עסקת הרכישה של סאן ● לדבריו, אם הדיון על כך יתקיים במועד המתוכנן - 19 בינואר 2010 - עלולים להיגרם לסאן הפסדים של כחצי מיליארד דולרים ● הוא אף אמר, כי אורקל לא תפצל את MySQL, מסד הנתונים בעל הקוד הפתוח של סאן, לחברה נפרדת

העיכוב של האיחוד האירופי באישור עסקת הרכישה של סאן (Sun) על ידי אורקל (Oracle) גורם לסאן הפסדים של 100 מיליון דולרים מדי חודש – כך אמר לארי אליסון, מנכ"ל אורקל, בדברים שנשא בעמק הסיליקון שבארצות הברית. לדבריו, הפסדי סאן בחודש שעבר הסתכמו ב-147 מיליון דולרים, ואם הממונה על ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי ידון באישור העסקה במועד שנקבע לכך, 19 בינואר 2010, עלולים ההפסדים של סאן להגיע לכחצי מיליארד דולרים.

הסיבה המרכזית לעיכוב האישור היא הדאגה של הרשויות באירופה מהתוכניות של אורקל ביחס ל-MySQL, מסד הנתונים בעל הקוד הפתוח, שנרכש על ידי סאן בינואר 2008. באירופה חוששים, כי מאחר ש-MySQL מתחרה במוצרי אורקל, תחליט החברה "לייבש" את המשך הפיתוח שלו ולנסות להעביר את המשתמשים הנוכחיים למוצרי אורקל, תוך פגיעה בתחרות. אליסון אמר בנושא, כי אין בכוונת אורקל לפצל את MySQL לחברה נפרדת.

יצוין, כי העסקה, ששווייה 7.4 מיליארד דולרים, כבר קיבלה את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים בארצות הברית. הגוף המקביל באיחוד האירופי אינו נוהג להקל על ענקיות המיחשוב האמריקניות. כך, הוא הטיל על מיקרוסופט (Microsoft) קנסות כבדים, ולאחרונה גם קיבל החלטה נגד אינטל (Intel).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים