עוד אקזיט: אינטואיט רוכשת את צ'ק הישראלית תמורת יותר ממיליארד שקלים

הנרכשת מספקת שירותי תשלום חשבונות באמצעות הסלולר לשוק האמריקני ● מאינטואיט נמסר כי הרכישה "תאפשר לה להציע תשלומי חשבונות בין עסקים קטנים וכן מוצרי ניהול פיננסי אישי וכן תיצור הזדמנויות לשמירה, משיכה ושירות לקוחות נוספים"

אינטואיט (Intuit) האמריקנית הודיעה על רכישתה של צ'ק הישראלית תמורת 360 מיליון דולר – יותר ממיליארד שקלים. העסקה, שפרטים אודותיה פורסמו באנשים ומחשבים, צפויה להיסגר ברבעון האחרון של שנת הכספים 2014, בכפוף לעמידה בתנאים הרגולטוריים.

צ'ק, המוכרת בשמה הקודם פייג'-וונס (PageOnce), מספקת שירות תשלום חשבונות סלולריים בארצות הברית. החברה החלה את דרכה ב-2007, אז סיפקה שירות מקוון באמצעותו יכולים היו המשתמשים לנהל את חשבונות הבנק, פרופילי הרשתות החברתיות, הרכישות המקוונות שלהם ועוד. לאחר מכן התמקדה בפיתוח טכנולוגיה המביאה לכך שהטלפון החכם של הלקוח מהווה מעין ארנק אלקטרוני, באמצעותו הוא יכול לשלם את החשבונות בכל דרך שיבחר – כרטיסי חיוב, כרטיסי אשראי או ישירות לבנק. לקוחות צ'ק יכולים לעקוב אחרי תשלומים וחשבונות, לקבל התראות על מועדי תשלום או אם יש לצמצם בהוצאות, וכן יכולים לשלם חשבונות באופן אוטומטי.

על פי צ'ק, האפליקציה שלה נמצאת בשימוש של 10 מיליון לקוחות. הנהלת החברה יושבת בפאלו אלטו, קליפורניה, ויש לה מרכז פיתוח בישראל, בו מועסקים כמחצית מ-100 עובדיה. ייסד את החברה גיא גולדשטיין, המשמש כמנכ"ל שלה, יחד עם אחיקם קאופמן וניסים טפירו – שלושתם יוצאי מרקורי הישראלית, שנרכשה על ידי HP.

הנרכשת גייסה במהלך שנותיה 47 מיליון דולר מקרן ההון-סיכון פיטנגו, שהיא מחזיקת המניות העיקרית בה, וכן מהקרנות Morgenthaler Ventures ו-Menlo Ventures.

אנליסטים ציינו כי שירותי צ'ק דומים במידת מה לאלה של מינט (Mint), שנחשבה למתחרה של צ'ק ושאינטואיט רכשה אותה ב-2009 תמורת 170 מיליון דולר. בשנה האחרונה הוביל בראד סמית, מנכ"ל אינטואיט, שורה של רכישות של חברות, ביניהן ספקית שירותי המסמכים DocStoc, ספקית שירות המסייע להחזרי מס GoodApril ו-FullSlate, שמפתחת כלי לתזמון עבודת עסקים קטנים.

לפני כשנה דורגה אינטואיט במקום העשירי ברשימת החברות המבטיחות פרטיות למשתמשים, על פי מחקר שערך מכון פונימון (Ponemon).

מאינטואיט נמסר כי הרכישה "תאפשר לה להציע תשלומי חשבונות בין עסקים קטנים וכן מוצרי ניהול פיננסי אישי וכן תיצור הזדמנויות לשמירה, משיכה ושירות לקוחות נוספים".

גולדשטיין יכהן כסגן נשיא באינטואיט. לדבריו, "השוק הסלולרי הוא רכיב עיקרי בין הרכיבים המאפשרים תשלום חשבונות. אנחנו מביאים למיזוג את הכישרון ואת חשיבת המובייל ורוח החדשנות שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים