גוגל, פייסבוק, אפל, דל ויאהו! הודחו מרשימת החברות המבטיחות פרטיות

חמש החברות הללו לא נמצאות יותר ברשימה שערך מכון המחקר פונימון בקרב 6,700 משתמשים ● החברה שמבטיחה הכי הרבה פרטיות היא, על פי הרשימה, אמריקן אקספרס ואחריה HP, אמזון ויבמ ● 59% מהמשיבים חשים שהיכולת של ארגונים לשמור על הפרטיות שלהם התערערה על ידי מדיה חברתית, מכשירים ניידים חכמים ומכשירים בעלי יכולת מעקב אחר המיקום הגיאוגרפי של המשתמשים ● האיום שהמשתמשים הכי חוששים ממנו הוא גניבת זהות

גוגל (Google), פייסבוק (Facebook), אפל (Apple), דל (Dell) ויאהו! (!Yahoo) הודחו מרשימת החברות המבטיחות פרטיות למשתמשים – כך עולה ממחקר שערך מכון פונימון (Ponemon).

המחקר בוצע זו השנה השביעית והתבסס על דירוג של 6,700 משתמשים, שנתבקשו לציין את חמש החברות עליהן הם סומכים בתחום האבטחה והשמירה על הפרטיות. מתוך הדירוג הורכבה רשימה בת 20 חברות.

החברה שהובילה את הרשימה היא אמריקן אקספרס (American Express) ואחריה דורגה HP. אמזון (Amazon) הגיעה שלישית ויבמ (IBM) – רביעית. שירות הדואר האמריקני דורג חמישי, פרוקטר אנד גמבל (Procter & Gamble) שישית, USAA – ארגון המעניק שירותי ביטוח, השקעות ובנקאות למשרתים בצבא ארצות הברית – דורג שביעי, הבנק המקוון Nationwide דורג שמיני, למקום התשיעי הגיעה אי-ביי (eBay) וסגרה את העשירייה הראשונה Intuit.

וריזון (Verizon) פתחה את העשירייה השנייה ולאחריה דורגו שתי חברות במקום ה-12 – ג'והנסון אנד ג'והנסון (Johnson & Johnson) ופדקס (FedEx). במקום ה-13 דורגה WebMD, שומרי משקל ב-14 ו-U.S. Bank – במקום ה-15. אחריהן ברשימה דורגו תאגיד דיסני (Disney), מיקרוסופט (Microsoft), בכניסה הראשונה שלה אי פעם לרשימה, ויזה (VISA) ו-United Healthcare – שהגיעו יחדיו למקום ה-18 – ושתי החברות שסגרו את הרשימה: AT&T במקום ה-19 ומוזילה (Mozilla) במקום ה-20. כמו מיקרוסופט, גם מוזילה נכנסה בפעם הראשונה לרשימה.

59% מהמשיבים ענו שהם מרגישים שהיכולת של ארגונים לשמור על הפרטיות שלהם התערערה על ידי מדיה חברתית, מכשירים ניידים חכמים ומכשירים בעלי יכולת מעקב אחר המיקום הגיאוגרפי של המשתמשים. כמעט מחצית מהמשתתפים ציינו שהם קיבלו התרעה על גניבת נתונים שלהם מחברה כלשהי במהלך השנים האחרונות ו-77% השיבו שהודעות שכאלה פוגעות באמון שיש להם כלפי החברות. רוב המשתתפים בדירוג הודו בכך שהם חלקו מידע עם חברות עליהן לא סמכו, והצדיקו זאת בנוחות שבקניות המקוונות. רק 35% ציינו שהם חשים שיש להם שליטה על המידע האישי שלהם – נתון שיורד בהדרגה משך כל שבע השנים בהן נערך המחקר.

על פי המשיבים, גניבת זהות היא האיום המשמעותי ביותר על הפרטיות, ולאחריה מעקב ממשלתי ופריצות למאגרי נתונים. המשתמשים מצפים שארגונים יעמיקו את ההגנה על המידע ולא יחלקו מידע אישי אודותיהם עם ארגונים אחרים.

מבין כלל מגזרי המשק, ארגונים במגזרי הבריאות, הקמעונות והבנקאות הם מגזרי התעשייה הנתפסים על ידי הצרכנים כמי שנדרשת בהם הרמה הגבוהה ביותר של שמירה על פרטיות הנתונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים