המנכ"לים של HP ו-CA יגיעו לוועידת הנשיא שתתקיים בירושלים

ליאו אפותקר וביל מק'קרקן ישתתפו בוועידה, שתתקיים בסוף יוני בירושלים ● שניהם ביקרו בארץ בעבר, ואפותקר, בן למשפחה יהודית שיודע עברית על בורייה, אף למד בצעירותו באוניברסיטה העברית ● אורחים נוספים מעולם ה-IT שישתתפו הם ג'ימי וויילס, יזם אינטרנט ומייסד ויקיפדיה, ודיוויד פישר, סגן נשיא פייסבוק, בכיר לשעבר בגוגל ובנו של נגיד בנק ישראל

ימים אחדים לאחר שפורסם, כי ג'ו טוצ'י, נשיא, מנכ"ל ויושב ראש EMC העולמית, יבקר בחודש נובמבר בראשונה בישראל, מתברר ששני מנכ"לים של ענקיות IT יקדימו אותו: ליאו אפותקר, מנכ"ל HP, ו-וויליאם (ביל) מק'קרקן, יושב ראש מועצת המנהלים ומנכ"ל CA, עתידים להגיע ארצה על מנת להשתתף בוועידת הנשיא, שתיערך בירושלים בסוף יוני.

זה אינו הביקור הראשון של אפותקר בארץ, אולם זו הפעם הראשונה שהוא מגיע לישראל לאחר שמונה לתפקיד מנכ"ל HP. אפותקר בן ה-58 הוא בן להורים יהודים-פולנים שעם פרוץ מלחמת העולם השנייה ברחו לגבול רוסיה-סין. לאחר המלחמה הם התיישבו באאכן, גרמניה, שם הוא נולד. מאוחר יותר עברה משפחתו של אפותקר להתגורר בבלגיה, ובהיותו בן 18 היגר לישראל והחל ללמוד כלכלה באוניברסיטה העברית. אפותקר דובר חמש שפות על בוריין: אנגלית, צרפתית, גרמנית, הולנדית – ועברית.

ביל מק'קרקן, מנכ"ל CA גם מק'קרקן ביקר בישראל בעבר. היה זה בפברואר אשתקד, חודש לאחר שמונה למנכ"ל CA. הוא אמר אז לאנשים ומחשבים, כי "נוביל את השוק בניהול סביבת הענן הארגוני. אני מצוי בתעשייה כבר 45 שנים, והבעיות של המנמ"רים לא השתנו במהלכן; הן דומות במהותן – לספק יישומים עסקיים, לענות לצרכי העסק ולהטמיע שינויים במהירות. מגמות הווירטואליזציה ומיחשוב הענן עונות לטעמי בצורה הטובה ביותר מאי פעם על בעיות אלה". מק'קרקן דיבר אז גם על השוק הישראלי ואמר, כי הוא מאמץ מוקדם של טכנולוגיות וציין שמרכז המו"פ של CA בארץ "מבוסס על רכישות שביצענו בעבר ומהווה עבורנו ועבור לקוחותינו מקור לחדשנות".

מק'קרקן בן ה-68 הצטרף למועצת המנהלים של CA ב-2005 ומונה לתפקיד יושב ראש לא ביצועי של החברה ב-2007. לפני שהצטרף ל-CA מילא מק'קרקן תפקידי ניהול רבים ביבמ (IBM), במשך תקופה של 36 שנים. בין השאר, הוא כיהן כמנהל הכללי של חטיבת המדפסות של יבמ וכמנהל שיווק עולמי בחברה הבת, IBM PC.

אורחים נוספים מעולם ה-IT שישתתפו בוועידת הנשיא בירושלים הם ג'ימי (ג'ימבו) וויילס, יזם אינטרנט ומייסד ויקיפדיה (Wikipedia), ודיוויד פישר, סגן נשיא פייסבוק (Facebook) האחראי על הכנסות החברה מפרסום ועל התפשטותה הגלובלית. לפני כשנה הוא עבר לפייסבוק מגוגל (Google), שם היה אחד הבכירים ביותר ואחראי ישירות ל-80% מהכנסותיה של ענקית החיפוש. דיוויד פישר הוא בנו האמצעי של נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר.

אנשי טכנולוגיה ישראליים שישאו דברים בוועידה הם ד"ר שלמה קאליש, מייסד ויושב ראש קרן ההשקעות ג'רוזלם גלובל; חמי פרס, בנו של נשיא המדינה, שמעון פרס (שפורס חסותו על האירוע) ודירקטור ומנהל שותף בקרן הון-הסיכון פיטנגו; ד"ר יוסי ורדי; ואראל מרגלית, יזם היי-טק, מייסד ושותף-מנהל בקרן הון-הסיכון JVP.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים