וויליאם מק'קרקן, מנכ"ל CA: "נוביל את השוק בניהול סביבת הענן הארגוני"

"אני מצוי בתעשייה כבר 45 שנים, והבעיות של המנמ"רים לא השתנו במהלכן; הן דומות במהותן - לספק יישומים עסקיים, לענות לצרכי העסק ולהטמיע שינויים במהירות", אמר מק'קרקן בראיון לאנשים ומחשבים ● "מגמות הווירטואליזציה ומיחשוב הענן עונות לטעמי בצורה הטובה ביותר מאי פעם על בעיות אלה", הוסיף ● הוא אמר, כי השוק הישראלי הוא מאמץ מוקדם של טכנולוגיות, וציין, כי מרכז המו"פ של CA בישראל "מהווה עבורנו ועבור הלקוחות מקור לחדשנות"

"אני מצוי בתעשייה כבר 45 שנים, והבעיות של המנמ"רים לא השתנו במהלכן. הן דומות במהותן – לספק יישומים עסקיים, לענות לצרכי העסק ולהטמיע שינויים במהירות. מגמות הווירטואליזציה ומיחשוב הענן עונות לטעמי בצורה הטובה ביותר מאי פעם על בעיות אלה. בכוונתי לממש את החזון שלפיו CA תוביל את ניהול הווירטואליזציה הארגונית ואת ניהול סביבת הענן הארגוני", אמר וויליאם מק'קרקן, המנכ"ל הטרי של CA העולמית, לאנשים ומחשבים.

מק'קרקן, 67, הגיע אתמול (ד') לביקור בסניף הישראלי של החברה. "התכוונתי לפרוש לגמלאות לאחר 37 שנים ביבמ (IBM)", הוא אומר בחיוך, "אלא שהעניינים התגלגלו להם. הצטרפתי למועצת המנהלים של CA ב-2005, ומוניתי לתפקיד יושב ראש לא ביצועי ב-2007. לפני חודש מוניתי למנכ"ל". בטרם הצטרף ל-CA, מילא מק'קרקן תפקידי ניהול רבים ביבמ, בין השאר בתפקיד מנכ"ל חטיבת המדפסות של החברה ומנהל שיווק עולמי בחברה הבת, IBM PC.

מהם האתגרים שבפניהם ניצב המנמ"ר כיום?
"ניהול הפך לבעיה. מנמ"רים נדרשים לתת יותר בפחות, מערכי ה-IT שלהם מסובכים, הם נכנסים לתחומי הווירטואליזציה ומיחשוב הענן. כל אלה יוצרים עבורם סיבוכיות שהולכת וגדלה במערכי המיחשוב הארגוניים.

אנחנו משתלבים היטב בשדות החדשים של וירטאוליזציה ומיחשוב ענן, כי ברור לנו שזה מה שמנמ"רים רוצים. יש לנו מוצרים שעובדים במתכונת לפי דרישה, ובעתיד נראה תוכנות של CA שמנהלות ומאבטחות על גבי הענן. בתחום הווירטואליזציה, לא ניכנס לעולם מערכות ההפעלה, אלא ננהל מעליהן. נספק מיטוב של התפעול, ניהול ואבטחה. זהו שוק גדול ונוביל אותו".

מיד עם מינויו לתפקיד, הבטיח מק'קרקן לאנליסטים ולעיתונאים כלכליים בארצות הברית, כי CA תשקיע מדי שנה 300 מיליון דולרים בתחומי מיחשוב ענן ורכישות של חברות תוכנה בעולם אבטחת המידע. כמו אז, גם בראיון זה הוא סירב להתייחס ספציפית לרכישות.

כיצד CA תצמח – מרכישות או מגידול פנימי?
"גם וגם. נשקיע ברכישות, אולם נמשיך להשקיע, כבעבר, מאות מיליוני דולרים על מו"פ. אני רוצה לחזק את פעילות CA בעולם מיחשוב הענן, ובאבטחה שלו. נעמיק את החדירה שלנו לעולם הווירטואליזציה, שמספקת ללקוחות ארגוניים יעילות רבה יותר. וירטואליזציה בכל שכבה – שרתים, אחסון, תחנות קצה, רשת – מביאה לשיפור בניצול עוצמת המיחשוב בשכבות השונות ומפחיתה את המשאבים המוקצים להם. ניהול  הווירטואליזציה יגלגל דולרים רבים. אנו יכולים להגדיל את נתח השוק שלנו בעולמות אלה, המצויים בצמיחה, וכך נעשה.

מיחשוב הענן יוצר עולם חדש של דרישות אבטחה, בעיקר בתחומי ניהול ובקרת הגישה, ניהול זהויות ואותנטיקציה. למשל, יש להעלות את רמת הוודאות שהמשתמש הוא אכן המשתמש, ומנגד – לצמצם לאחת את כמות הפעמים שהגישה שלו נבדקת. מה שמאפיין את עולם האבטחה בכללותו הוא שההאקרים הפכו להיות 'טובים' יותר, משמע יעילים ומוכשרים טכנולוגית – ועלינו לספק פתרונות אבטחה טובים יותר. אנו פעילים ונמשיך לפעול בתחומים אלה. אנחנו רוצים להיות חברה המספקת מגוון הטרוגני של מוצרים, להביא את הכל יחדיו למגרש.

לא נחזור על הטעות שעשתה סימנטק (Symantec) כשרכשה את וריטאס. הרכישות שלנו תהיינה של חברות קטנות, אבל בשלות טכנולוגית. כאלה שיכולות לספק השלמה נקודתית להיצע המגוון שלנו, ולסייע לארגונים לנהל את  ה-IT בצורה יעילה ואפקטיבית יותר, לצד פתרונות אבטחה.

ב-2009 השקיעה CA סכום של 200 מיליון דולרים ברכישות. אחת מהן היא של אובליקור (Oblicore), חברת תוכנה ישראלית המתמחה בפתרונות SLM (ר"ת Service Level Management). עתה, עם מגמת הכניסה של מיחשוב הענן, התחום הולך והופך לקריטי בארגונים.

אנחנו פועלים במגרש המשחקים של המיזוגים והרכישות. המטרה היא להשלים פערים בתחומי הפעילות שלנו. הרכישה חייבת להיות מותאמת לאסטרטגיית פישוט הניהול של מערך ה-IT, חזון בו אנו דוגלים כבר שנים".

מה לגבי המתחרות?
"יבמ ו-HP הן חברות חזקות וטובות. הן תמשכנה להיות כאלה. יש להן חסרון אחד מרכזי לעומתנו. היתרון המרכזי שלנו לעומת שחקנים אחרים בשוק, הוא שאנו מתמקדים בתוכנה ואין לנו יד ורגל בשירותים או בחומרה. הן מצויות בבעיה, כי הן מנסות למכור ללקוחות גם חומרה. אנו מספקים תוכנה, ורק תוכנה, על מנת לאבטח ולנהל תשתיות. לכן, אנו כה חזקים בקרב 4,000 ארגוני האנטרפרייז הגדולים בעולם, המצויים ברשימת פורצ'ן 5,000.

יתרוננו מול BMC הוא בכך שבניגוד להם, נערכנו מזה זמן רב לעבודה בניהול סביבות IT וירטואליות".

כיצד התרשמת מפעילות CA ישראל?
"השוק הישראלי מדהים ומופלא, ועונה להגדרה של מאמץ מוקדם של טכנולוגיות. לצוות, בראשות המנכ"ל, שי און, יש בסיס לקוחות מרשים, והוא הגדיל את מכירותיו יותר מאשר סניפים אחרים של CA בעולם. העובדה כי יש בישראל מרכז מו"פ, מבוסס רכישות שעשינו בעבר, מהווה עבורנו ועבור הלקוחות מקור לחדשנות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים