דיווח: HP ניסתה להיפטר מ-WebOS אך לא הצליחה בגלל המחיר שדרשה – 1.2 מיליארד ד'

הניסיונות שביצעה החברה במהלך המצית השנייה של 2011 להיפטר ממערכת ההפעלה למכשירים ניידים לא עלו יפה משום שהיא דרשה עבורה את אותו המחיר שדרשה באפריל 2010 ● העובדה ש-HP לא הצליחה למכור את מערכת ההפעלה, שמקורה בפאלם, לא מפתיעה, כיוון שה-Touchpad, שמבוסס עליה, לא כבש את השוק

HP ניסתה בתקופה האחרונה להיפטר ממערכת ההפעלה WebOS ששייכת לה, אולם לא הצליחה לעשות כן בגלל המחיר שדרשה – 1.2 מיליארד דולרים – כך דיווח בסוף השבוע האתר VentureBeat.

הניסיונות הללו קרו במהלך המחצית השנייה של 2011, אולם הם לא צלחו, מאחר שענקית ה-IT המשיכה לדרוש עבור מערכת ההפעלה את אותו המחיר שדרשה באפריל 2010. יצוין, כי העובדה ש-HP לא הצליחה למכור את מערכת ההפעלה, שמקורה בפאלם (Palm), לא מפתיעה, כיוון שה-Touchpad, שמבוסס עליה, לא כבש את השוק.

רצונה של HP היה למכור את נכסי WebOS בלי להפסיד עליהם, למעט מה שהיא השקיעה במוצרים שלה מבוססי פאלם, לאחר הרכישה. לכן, היא הציעה אותה למכירה במחיר של 1.2 מיליארד דולרים. הזכויות על מערכת ההפעלה WebOS עברו לרשות HP בעקבות הרכישה של פאלם ב-2010, תמורת 1.2 מיליארד דולרים. הערך של פאלם ירד באופן משמעותי מאז הרכישה של HP, והכישלון של Touchpad לא עזר לכך. מאז שנכשל הניסיון של HP לחדור משמעותית לשוק הטלפונים החכמים ומחשבי הלוח מנסים לקבל בחברה את ההחלטה הנכונה ביחס לעתידה של WebOS. מנכ"ל HP, מג וויטמן, ציינה לא מכבר שבחברה שוקלים מספר אפשרויות, בהן מכירת החטיבה או סגירתה.

בחודשים האחרונים דווח, כי HP ניהלה שיחות עם אמזון (Amazon), סמסונג (Samsung) – דיווח שהוכחש לאחר מכן,
אינטל (Intel) וחברות אחרות על רכישת הנכסים שסביב מערכת ההפעלה. בספטמבר דווח, כי יצרנית הטלפונים החכמים HTC היא שתרכוש את WebOS. דיווח נוסף העלה, כי HP ניסתה לעניין ברכישה את פייסבוק (Facebook) ואת המנכ"ל שלה, מארק צוקרברג, אולם הנושא לא הבשיל. במשך מספר חודשים כינו בשוק את צעדיה של HP בנושא "אנחנו לא בטוחים מה אנחנו הולכים לעשות עם הרכישה".

במשך חודשים חיכה השוק כדי לגלות את גורל WebOS. זאת, לאחר ש-HP ביצעה באוגוסט האחרון הכרזה דרמטית, על קיצה של WebOS – תוצאה של ההחלטה להפסיק את ייצורם של מחשבי הלוח מדגמי TouchPad ומכשירי הטלפונים החכמים של החברה.

בחודש שעבר החליטה HP לפתוח את הקוד של מערכת ההפעלה בפני מפתחי יישומים ויצרניות מכשירים. ייתכן שהכוונה בצעד זה הייתה להתחרות בפלטפורמת אנדרואיד (Android) של גוגל (Google), שזוכה להצלחה רבה בקרב יצרניות של מכשירים ניידים.

HP החליטה להציע את WebOS למספר פרויקטים של קוד מקור פתוח וברישיון של קוד פתוח, אך עדיין לא השלימה את הניסוח של תנאי הרישוי שלפיהם תוצע המערכת. בחברה מבקשים לקבל משוב ממפתחים, וכמודלים לדוגמה רואים את מערכת ההפעלה אנדרואיד ואת דפדפן פיירפוקס (Firefox) של מוזילה (Mozilla). ב-HP מבקשים למנוע את הפיצול הרב שמאפיין כיום את מערכות אנדרואיד. יצוין, כי החברה מתכוונת לחדש ב-2013 את הפעילות בשוק מחשבי הלוח, אולם לא מתכוונת לשוב לשוק הטלפונים החכמים.

מאז אוגוסט, החודש שבו הפסיקה HP את ייצור מחשבי ה-TouchPad, היה שרוי עתידה של WebOS בערפל. בעוד שאנדרואיד זוכה להצלחה עצומה, ומדי יום מופעלים 550 אלף עותקים חדשים שלה, הרי ש-WebOS עשויה לתת מענה לחברות שחוששות, כי גוגל עלולה להתחרות בהן, למשל באמצעות הפעילות של מוטורולה (Motorola), שנרכשה לא מכבר על ידי גוגל תמורת 12.5 מיליארד דולרים.

מערכת ההפעלה WebOS, ששימשה את HP בלבד, זכתה להערכה רבה על הממשק הידידותי שלה, אך ספגה ביקורת על מיעוט היישומים שבה – שיקול חשוב בקרב המשתמשים בטלפונים חכמים ובמחשבי לוח. מרבית המפתחים מעדיפים להשקיע את מאמציהם בפלטפורמות פופולריות דוגמת אנדרואיד או iOS של אפל (Apple).

"המעבר לקוד מקור פתוח עשוי לשנות את כללי המשחק ולהפוך את WebOS למערכת הפעלה אטרקטיבית יותר", אמר ון בייקר, אנליסט מגרטנר (Gartner).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים