דיווחים: סמסונג תרכוש את מערכת ההפעלה webOS מ-HP

לפי האתר Digitime, מתכוונת סמסונג לרכוש את מערכת ההפעלה כדי להגן על עצמה ועל מכירות המכשירים שלה מפני מספר מהלכים שהתרחשו לאחרונה בשוק, ביניהם תביעות הפטנטים הקשורות לאנדרואיד והרכישה של חטיבת המובייל של מוטורולה על ידי גוגל

האם webOS, מערכת ההפעלה הזנוחה של HP, תמצא בית חדש? האתר Digitime מדווח, כי סמסונג (Samsung) – מיצרניות המיחשוב האישי והטלפונים החכמים הגדולות בעולם, שוקלת לרכוש מ-HP את הזכויות למערכת ההפעלה webOS, שלא זכתה להצלחה.

ההערכה היא, שסמסונג מתכוונת לרכוש את מערכת ההפעלה, שהשיגה HP כחלק מרכישת פאלם (Palm), כדי להגן על עצמה ועל מכירות המכשירים שלה מפני מספר מהלכים שהתרחשו לאחרונה בשוק. המהלך הראשון, הוא התביעות שמגישה מיקרוסופט (Microsoft) נגד חברות שמוכרות טלפונים חכמים המבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) של גוגל (Google) – תביעות שיכולות להוסיף סכום נכבד לעלויות הייצור הכוללות של החברה. המהלך השני, הוא רכישת חטיבת המובייל של מוטורולה (Motorola) בידי גוגל – מהלך שעדיין לא ברור כיצד ישפיע על השוק ועל המכירות של חברות אחרות שמבססות את מוצריהן על אנדרואיד.

סמסונג אמנם מבססת את רוב מכירות הטלפונים שלה על אנדרואיד, אך לא באופן בלעדי – ייתכן שבקרוב היא תשיק טלפונים שמבוססים על חלונות פון (Windows Phone) של מיקרוסופט. רכישת webOS של HP, שלמרות שלא זכתה להצלחה מבחינת מכירות, נחשבת למערכת הפעלה מתקדמת, יכולה לספק לסמסונג אמצעי נגד למקרה של בעיות בשתי הגזרות מול גוגל ומיקרוסופט.

כזכור, באחרונה החליטה HP להפסיק את ייצור הטלפונים החכמים והטאבלטים שמבוססים על webOS, לאחר שהבינה שהיא לא יכולה להתחרות מול אפל (Apple) ומול המוצרים שמבוססים על אנדרואיד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים