HP תעניק למחשבי ה-TouchPad "הזדמנות אחרונה"

בחברה "הופתעו לטובה" מהביקוש הרב למחשבים אלה בסוף השבוע של חיסול המלאי ● "איננו יודעים עדיין מתי המחשבים יהיו זמינים וכמה יחידות ייוצרו, ואיננו יכולים גם להבטיח שיהיו מספיק יחידות לכולם, אבל ברור לנו שיחלפו עוד מספר שבועות עד שניתן יהיה לרכוש אותם", נכתב בהודעה שפורסמה בבלוג של HP

לאחר שהודיעה כי תפסיק לייצר את מחשבי הלוח מדגמי TouchPad, בעקבות הכישלון בתחרות מול מחשבי ה-iPad של אפל (Apple), מכריזה כעת HP, כי תעניק ל-TouchPad הזדמנות נוספת – אחרונה. זאת, משום שבחברה "הופתעו לטובה" מהביקוש הרב למחשבים אלה בסוף השבוע של חיסול המלאי.

כזכור, לפני כשבועיים – בסוף השבוע שלאחר ההודעה על הפסקת הייצור, נמכרו מחשבי TouchPad במחירי מציאה של 99 דולרים לדגם שעלה 399 דולרים ו-149 דולרים לדגם שעלה 499 דולרים. מול החנויות השתרכו תורים ארוכים של לקוחות שביקשו ליהנות ממחירי המציאה על מחשבי הלוח ששהו על מדפי החנויות שישה שבועות בלבד.

"הקצב המהיר שבו חוסל המלאי הדהים אותנו", נמסר מהחברה. "החלטנו לייצר עוד סיבוב אחד אחרון כדי לתת מענה לביקוש הרב". עם זאת, נראה ש-HP תפסיד על כל יחידה שתיוצר בסיבוב האחרון, משום שעל פי אומדן שפרסמה חברת המחקר iSuppli, עלות הרכיבים המשמשים לייצור של מחשבי TouchPad עם זיכרון בנפח של 32 ג'יגה-בייט עומדת על 318 דולרים ליחידה.

"איננו יודעים עדיין מתי המחשבים יהיו זמינים וכמה יחידות ייוצרו, ואיננו יכולים גם להבטיח שיהיו מספיק יחידות לכולם, אבל ברור לנו שיחלפו עוד מספר שבועות עד שניתן יהיה לרכוש אותם", נכתב בהודעה שפורסמה בבלוג של HP.

משקיפים מתחו כבר ביקורת על נטייתה של HP לפרסם הודעות ואחר כך לחזור בה, כמו למשל במקרה של מערכת ההפעלה WebOS: בתחילה פרסמה HP הודעה על כוונתה לשלב את מערכת ההפעלה שמקורה בפאלם (Palm) בכל המכשירים מתוצרתה, ואחר כך הכריזה על כוונתה להפסיק לחלוטין את הייצור של כל מכשירי WebOS, ובכלל זה מחשבי TouchPad.

יצרנית ה-PC הגדולה בעולם מתקשה להתמודד עם התחרות מול מחשבי הלוח והטלפונים החכמים, אשר מכרסמים בנתחי השוק שלה. על מנכ"ל HP, ליאו אפותקר, מופעלים לחצים כבדים מצד משקיעים שאינם רווים נחת מההודעות הסותרות בדבר האסטרטגיה של החברה. מאז שנכנס אפותקר לתפקידו, בחודש נובמבר האחרון, הוא נאלץ להפחית כבר שלוש פעמים רצופות את תחזית הרווח של החברה.

ביום שבו הודיעה HP על כוונתה לפצל את חטיבת ה-PC משאר פעילויות החברה, ועל הרכישה של חברת אוטונומי (Autonomy), צנח שערן של מניות HP בשיעור של 20%, ומשוויה של החברה נמחק סכום של 16 מיליארד דולרים – הצניחה הגדולה ביותר ביום בודד מאז "יום שני השחור", באוקטובר 1987.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים