על ערש דווי: מערכת ההפעלה WebOS זוכה לפופולריות גבוהה מאי פעם

לאחר שמחירם של מחשבי TouchPad ירד בסוף השבוע ל-99.99 דולרים, אזל המלאי מכל חנויות בסט-ביי בארצות הברית ● מחשבי ה-TouchPad זינקו גם לראש רשימת הלהיטים באגף האלקטרוניקה של אמזון ואפילו בחנות המקוונת של HP נמכרו מחשבי הלוח בקצב מטורף ● קשה שלא לחשוב שאילו הייתה HP מתמחרת מראש את המחשבים במחיר נמוך יותר, אולי היה גורלה של מערכת ההפעלה שונה

למרות הכרזתה הדרמטית של HP על קיצה של מערכת ההפעלה WebOS – תוצאה של ההחלטה להפסיק את ייצורם של מחשבי הלוח מדגמי TouchPad ומכשירי הטלפונים החכמים של החברה, הרי שמחשבי TouchPad נחטפו בסוף השבוע מהמדפים בקצב שלא נודע עד כה, ולפחות חברה אחת מיהרה לגייס מפתחי WebOS. קשה שלא לחשוב שאילו הייתה HP מתמחרת מראש את המחשבים במחיר נמוך יותר, ומנצלת טוב יותר את המפתחים הנלהבים, אולי היה גורלה של מערכת ההפעלה, שמקורה בפאלם (Palm) – שונה.

לאחר שמחירם של מחשבי TouchPad ירד מ-399.99 דולרים ל-99.99 דולרים בלבד (עבור דגם עם זיכרון בנפח של 16 ג'יגה-בייט) ומ-499.99 דולרים ל-149.99 דולרים (עבור דגם עם זיכרון בנפח של 32 ג'יגה-בייט), אזל אתמול (ב') כל המלאי של המחשבים משני הדגמים בחנויות בסט-ביי (Best Buy) בארצות הברית. זאת, לאחר שאך לפני ימים ספורים הופיעה בבלוג AllThingsD ידיעה שעל פיה התלוננה בסט-ביי בפני HP על כך שבמחסניה מצטברים הררי ענק של מחשבי TouchPad שאינם מוצאים קונה, ועל כך שמתוך 270,000 יחידות של מחשבי TouchPad שסופקו לה, נמכרו רק 25,000.

ההצלחה המאוחרת אינה נחלתה של בסט-ביי בלבד. מחשבי TouchPad זינקו לראש רשימת הלהיטים באגף האלקטרוניקה של חנות אמזון (Amazon), ואפילו בחנות המקוונת של HP עצמה נמכרו מחשבי הלוח בקצב מטורף.

במקביל, מיהרה מיקרוסופט (Microsoft) לפנות בהצעה למפתחי WebOS: בהודעה שפרסם בטוויטר (Twitter) ברנדון ווטסון, מנהל פיתוח של מערכת ההפעלה חלונות פון (Windows Phone), הוא הציע מכשירי טלפון בחינם, כלי פיתוח והדרכה למפתחי WebOS שיבקשו לעבור לפיתוח חלונות פון. ביום ב' בבוקר דיווח ווטסון, כי קיבל כבר למעלה מאלף פניות. "לא ציפיתי להיענות כה רבה", הודה בתשובתו למפתחים שפנו.

כעת נראה ש-WebOS מצטרפת לשמות גדולים רבים נוספים שזכו להצלחה במותם יותר מאשר בחייהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים