אופן סולאריס – הסוף: חברי ההנהלה התפטרו בצוותא

בשל ההתפטרות תעבור השליטה במערכת ההפעלה לאורקל, כחלק מתנאי ההסכם לרכישה על ידי סאן ● העיתונות הטכנולוגית תיארה את ההתפטרות המשותפת של הנהלת אופן סולאריס ככזו של "להקת פופ" ● דייב מק'אליסטר, מנהל באדובי: "אורקל מחליפה את מיקרוסופט כאויבת הקוד הפתוח" ● לא נמסרה תגובה מאורקל

עוד מסמר בארון המתים הנבנה לסיום פרויקט מערכת ההפעלה מבוססת הקוד הפתוח, אופן סולאריס (OpenSolaris). בסוף השבוע הודיעו חברי הנהלת אופן סולאריס, כי התפטרו יחד מתפקידם. לפיכך, תעבור השליטה במערכת ההפעלה לאורקל (Oracle), כחלק מתנאי ההסכם לרכישה על ידי סאן (Sun). העיתונות הטכנולוגית תיארה את ההתפטרות המשותפת של הנהלת אופן סולאריס ככזו של "להקת פופ".

כזכור, לפני כשבועיים דלף לרשת מסמך, בו פירטה אורקל את האסטרטגיה שלה לגבי מערכת ההפעלה של סאן, אותה רכשה. בין היתר, נכתב בו, כי בכוונת אורקל להתמקד בגרסאות של מערכת ההפעלה המסחרית סולאריס (Solaris), מהלך שיסייע להגדלת המכירות של שרתי סאן ושאר המוצרים. "כל מאמצי ההפצה של טכנולוגיות סולאריס יתמקדו בגרסה 11″, נכתב במזכר שהודלף. מדובר בגרסה החדשה של מערכת ההפעלה שאורקל הודיעה שהיא צפויה לצאת מאוחר יותר השנה. עוד נכתב במזכר, כי אורקל תשחרר גרסה בשם Solaris 11 Express, המיועדת למפתחים – והיא תהיה חינמית, עם אפשרות לתמיכה. אורקל מקווה לשכנע חברות המשתמשות באופן סולאריס להחליף ל- Solaris 11 Express, מתוך תקווה שלאחר מכן הן יעברו לסולאריס 11.

ההתפטרות המשותפת של ההנהלה של אופן סולאריס היא צעד התגובה של חבריה למסמך שדלף. "בלא המשך התמיכה והשותפות של אורקל בפיתוח מערכת ההפעלה הפתוחה", נמסר, "להנהלת הארגון, ולקהילה שיוצרת ומשתמשת באופן סולאריס אין כל ערך ומשמעות. נראה שהשקיקה וההתלהבות שאפיינו את העבודה על הפרויקט, לא עברו לאורקל יחד עם הרכישה. כעת האחריות מוטלת על כתפיהם".

ג'ון פלוצ'ר, חבר הנהלת הארגון, מסר, כי מסמך ההתפטרות אושר ואומץ על ידי כל חברי ההנהלה במשותף. ביולי האחרון איימה הנהלת הארגון, כי אם לא ימונה גוף מתווך שיעמוד בקשר עם הקבוצה בעבודה מול אורקל – היא תתפזר. בשבוע שעבר מימשו חברי ההנהלה את איומם.

הצעד עורר צער רב בקרב קהילת המפתחים שעבדו על הפרויקט במהלך השנים והמשתמשים במערכת ההפעלה. דייב מק'אליסטר, מנהל באדובי (Adobe), האחראי לקוד פתוח ולתקנים בחברה, אמר, כי "בצעד זה אורקל מחליפה את מיקרוסופט (Microsoft) כאויבת הקוד הפתוח".

לא נמסרה תגובה מאורקל לידיעה.

הדאגה לעתיד מערכת ההפעלה החלה כבר באפריל השנה. אז פורסם, כי אורקל מעכבת את שחרור הגרסה החדשה של אופן סולאריס, 2010.03, על אף שהשחרור נקבע לסוף מרץ. חלק מחברי ההנהלה של מערכת ההפעלה מבוססת הקוד הפתוח שקלו להציע לפצל את בסיס הקוד שלה מזה של גרסת אורקל, אולם זה כאמור, לא קרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים