דיווחים: אורקל תחסל השבוע את אופן סולאריס

במזכר פנימי של החברה שדלף לרשת, נכתב בין היתר, כי בכוונת אורקל להתמקד בגרסאות של מערכת ההפעלה המסחרית סולאריס וכי כל מאמצי ההפצה של טכנולוגיות סולאריס יתמקדו בגרסה 11 ● עם זאת, החברה תשחרר גרסה בשם Solaris 11 Express, המיועדת למפתחים - והיא תהיה חינמית ● אורקל: "יש לנו משאבים מוגבלים של זמן וכוח אדם, אנחנו לא יכולים לעשות הכל"

אורקל (Oracle) תודיע השבוע על על כוונתה לסיים את פרויקט מערכת ההפעלה מבוססת הקוד הפתוח, אופן סולאריס (OpenSolaris) – כך מדווחת העיתונות הטכנולוגית בארה"ב.

אורקל פירטה את האסטרטגיה שלה לגבי מערכת ההפעלה של סאן (Sun), אותה רכשה, במזכר פנימי שדלף לרשת בסוף השבוע. בין היתר, נאמר בו, כי בכוונת אורקל להתמקד בגרסאות של מערכת ההפעלה המסחרית סולאריס, מהלך שיסייע להגדלת המכירות של שרתי סאן ושאר המוצרים. "כל מאמצי ההפצה של טכנולוגיות סולאריס יתמקדו בגרסה 11", נכתב במזכר. המדובר בגרסה החדשה של מערכת ההפעלה שאורקל הודיעה שהיא צפויה לצאת מאוחר יותר השנה.

עוד נכתב במזכר, כי אורקל תשחרר גרסה בשם Solaris 11 Express, המיועדת למפתחים – והיא תהיה חינמית, עם אפשרות לתמיכה. אורקל מקווה לשכנע חברות המשתמשות באופן סולאריס להחליף ל- Solaris 11 Express, מתוך תקווה שלאחר מכן הן יעברו לסולאריס 11.

באורקל סירבו להגיב לידיעה.

"זה סיום איום ונורא לפרויקט תוכנה איכותי שהשקענו בו אין ספור שעות", כתב בבלוג שלו סטיבן סטליון. "כעת זה יהיה חלק ממערך המוצרים של אורקל. כל שאני יכול לעשות הוא לציין, שכשאני, כמו אחרים, תרמנו לפרויקט, זה היה לטובת כלל הקהילה ולא למען חברה אחת. כעת נוצר מצב שלא נוכל להיות שותפים למוצר בלא רישוי. זה נוגד את רוח העבודה בקוד פתוח".

בהסבר שלה לאסטרטגיה זו, כתבה אורקל במזכר, כי "יש לנו משאבים מוגבלים של זמן וכוח אדם, אנחנו לא יכולים לעשות הכל. לכן נתמקד בסולאריס 11, על מנת להגדיל את מחזור המכירות של מערכת זו".

למרות זאת, נכתב, כי "אורקל תמשיך לתרום לפרויקטים של קוד פתוח, דוגמת Apache ו-Perl. אלא שלדברי אנליסטים, זו כבר הפעם השניה תוך ימים אחדים בהם אורקל פועלת בצורה שונה מהאופן בו סאן פעלה בעבר, והתוצאה היא העלבה ופגיעה בקהילת אנשי הקוד הפתוח.

באפריל השנה הביעו מנהיגי אופן סולאריס דאגה לעתיד מערכת ההפעלה, תוך שימוש בקללות כלפי הנהלת אורקל. אז פורסם, כי אורקל מעכבת את שחרור הגרסה החדשה של אופן סולאריס, 2010.03, על אף שהשחרור נקבע לסוף מרץ. חלק מחברי ההנהלה של מערכת ההפעלה מבוססת הקוד הפתוח שקלו להציע לפצל את בסיס הקוד שלה מזה של גרסת אורקל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים