רק 30% מהארגונים בישראל מטפלים בנתונים לעומק

"70% מהם עדיין לא שם, מה שמותיר כר נרחב לפעולה", כך אמר בני מלכה, סמנכ''ל מכירות בחטיבת המסחר של דל ישראל, בעקבות סקר שהחברה ערכה באמצעות חברת המחקר פורסטר

בני מלכה, סמנכ''ל מכירות בחטיבת המסחר של דל ישראל

"71% מהארגונים בעולם אמרו שהם זקוקים לנתונים נוספים על מנת לשפר כל מיני היבטים עסקיים בעבודתם. לעומתם, 82% מהארגונים הצהירו שיש להם כיום יותר נתונים ממה שהם יכולים להתמודד עמו כאשר הם בונים את אסטרטגיית הטיפול שלהם בדטה. זו המשמעות של המושג פרדוקס הנתונים – Data Paradox", כך אמר בני מלכה, סמנכ"ל מכירות בחטיבת המסחר של דל ישראל.

מלכה דיבר בפתח מפגש משותף של שלושה פורומים מבית אנשים ומחשבים – C3, C6 ו-CSC – שנערך היום (א') בהנחיית יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה. נושא המפגש היה כיצד לנהל את משאבי הארגון בצורה הנכונה.

בדבריו ציין מלכה כמה נתונים נוספים: "66% מהארגונים ציינו שכמות הנתונים שלהם גדלה משמעותית, במחצית מהארגונים היא הוכפלה ובשליש – שולשה. בדקנו, באמצעות חברת המחקר פורסטר, את המוכנות של ארגונים לטיפול בנתונים שלהם. בישראל, כ-12% מהארגונים מובילים בתחום הטיפול בנתונים, ובסך הכול מעט פחות משליש (30%) עורכים טיפול כלשהו בנתונים. אלא שהרוב, 70% מהם – עדיין לא שם, מה שמותיר כר נרחב לפעולה".

"טיפול אחוד בנתונים לבניית תמונת מצב אמיתית"

לדברי מלכה, "ארגונים נדרשים לאתגר של טיפול אחוד בנתונים, לטובת בניית תמונת מצב אמיתית על העסק. העולם ניצב בכל עת בפני שינויים, רובם בלתי צפויים. על המנמ"רים להפנים שכל שינוי שכזה מהווה הזדמנות לארגון. כך, לא מעט ארגונים, בארץ ובחו"ל, האיצו בשנה וחצי האחרונות את השינויים הדיגיטליים שלהם. מערך המחשוב בארגונים הפך למשמעותי יותר, כי הוא הוכיח להנהלות שביכולתו להפוך הפרעה להזדמנות ולכן, בכל שינוי עתידי, משקלו הסגולי של המחשוב יהיה משמעותי".

הוא הוסיף כי "ארגונים נמצאים במצב מעניין: קצב השינוי הוא זרז. זהו עשור הנתונים, ויש לכך השלכות תפעוליות ועסקיות עבור ארגונים שישכילו לנצל את הערך הטמון בהם. בממד הסייבר, הם מתמודדים עם מצב שבו יש פריצה מדי 39 שניות. 74% מהארגונים יעבדו באופן קבוע במודל של עבודה מרחוק, ללא עבודה במשרד או במתכונת היברידית. כלל המשתנים הללו מצביע על כך שנדרש לנצל הזדמנויות ולהכין את ה-IT הארגוני לאתגר הבא, לרבות שיפור חוויית המשתמשים, מענה למגמת מחשוב הקצה ואבטחת מידע. אתגר זה כולל מענה להאצה של השינויים, שנובעת בשל ריבוי העננים, הצורך לעבוד וללמוד בכל מקום וההכרח בחוסן סייבר. את כל אלה עוטפת מגמה של חוסר יכולת לצפות את העתיד".

"על מנת להיערך לשינויים העתידיים", אמר מלכה, "ארגונים נדרשים לתשתיות מחשוב אג'יליות, עם יכולת לצרוך יותר שירותי ענן מרוחקים. לכן, עליהם לחשוב מחדש על מערך ה-IT וסביבתו, כך שצריכת המחשוב תהיה גם מעבר לכותלי המשרד. לצד צריכת שירותי ענן ציבורי, יש לענות לעוד אתגר, שנובע מהגבלת המהירות של תעבורת הנתונים, עלויות ורוחב הפס, וריבוי ספקיות הענן. אלה הביאו לעוד מורכבות, בעוד שמה שנדרש הוא שירותי IT פשוטים, קלים לצריכה וללא הגבלה".

"המומנטום של החדשנות ממשיך לצבור תאוצה"

מלכה ציין ש-"המומנטום של החדשנות ב-דל ממשיך לתפוס תאוצה. בתקופה האחרונה הנפקנו גרסאות חדשות של כמעט כל קווי המוצרים שלנו – מתשתית ענן ודטה סנטר, עבור באחסון וכלה בשרתים ובשירותים. אנחנו בונים מודל הפעלה ענני, עקבי, לכל סביבת IT ארגונית. פעילות ההיצע שלנו כשירות צמחה מאוד. אנחנו מתחייבים לספק את כל המוצרים והפתרונות שלנו כשירות, במסגרת מאמץ Project Apex. תוכלו לצרוך פתרונות בכל דרך שתרצו – לפי צריכה, תוך כדי 'תנועה' או במנוי".

הוא הוסיף כי "אנחנו פועלים במלוא המרץ על מנת לבנות את התשתית החיונית לעידן הנתונים, וכך לסייע לארגונים בהאצת השינוי הדיגיטלי – באמצעות פתרונות אוטומטיים, חכמים ומשולבים. כאשר העולם פועל בכלכלת שירותים מתומחרים, אין כל סיבה שגם ה-IT לא יעבור למודל כ-שירות, שמאפשר פעולה בסביבה מרובת עננים, עבודה בעננים הציבוריים ושילוב של מחשוב קצה – תוך התאמה ליעדים העסקיים. הפתרונות שלנו מתוכננים עבור כל יישום ולכל עומס עבודה, תוך שיפור חוויית המשתמש".

"אנחנו עוזרים לארגונים להפוך את ה-IT לתגובתי, גמיש וזריז, עם מענה מהיר, מאובטח וקל למימוש ולצריכה. כך, אנחנו מספקים לארגונים מרחב עבודה דיגיטלי, המאפשר הגדלה של התפוקתיות עם התאמה אישית ובאופן מאובטח, עם בניית חוסן בסייבר", ציין.

לסיכום אמר מלכה כי "הממד המשמעותי בעידן זה הוא חדשנות מבוססת נתונים. רק צוותי ה-IT יכולים למצות את הפוטנציאל הגלום בנתונים ולא להותיר את הערך הרדום שלהם בלא שייעשה בו שימוש".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים