משקיעי הון-סיכון: לבטל את הוראת הדיווח על אחזקת מטבעות דיגיטליים

במכתב ששלחו למנהל רשות המסים, ערן יעקב, חוששים ראשי קרנות הון-סיכון ואיגוד הביטקוין הישראלי שההוראה תוביל לפגיעה אסטרטגית בתעשיית הבלוקצ'יין ● אמש (ד') הם נפגשו עם הנהלת הרשות

מנהל רשות המיסים, ערן יעקב.

ראשי קרנות הון-סיכון בתחומי הביטקוין והמטבעות הדיגיטליים בכלל, וכן יו"ר איגוד הביטקוין הישראלי, פנו אתמול (ד') למנהל רשות המסים, ערן יעקב, בבקשה לבטל את החלת חובת הדיווח על אחזקת מטבעות דיגיטליים מעל סכום של 200 אלף שקלים.

ההוראה מופיעה בחוק ההסדרים, שמתלווה לתקציב המדינה ושאושר השבוע בממשלה. חוק ההסדרים והתקציב נדרשים לעבור דיונים והצבעות בוועדות בכנסת לפני שיעלו לאישור סופי במליאת הכנסת – דבר שלפי החוק אמור להיעשות עד חודש נובמבר.

הנימוק שהחותמים על המכתב מעלים הוא חשש לפגיעה בתעשיית הבלוקצ'יין, "שישראל הובילה בה לפני כמה שנים וכיום, בגלל הרגולציה, מנוע הצמיחה הזה כמעט נדם". לטענת הכותבים, "חובת הדיווח המוצעת היא חסרת היגיון, שרק תכביד על העוסקים בתחום שלא לצורך וכלל לא בטוח שתשיג את מטרותיה. יזמים ומשקיעים רבים יבחרו לנתק את הקשר למדינה ולהוציא את כלל הפעילות לחו"ל, למרות הרצון העז שלהם להקים חברות ישראליות למהדרין".

"במקום ליצור מערכת חוקים מותאמת ומעודדת, שתתחרה מול מדינות על יזמים ומשקיעים, פעולותיכם יביאו להרחקתם, לאיבוד הידע ופוטנציאל הפיתוח הכלכלי, וכמובן ימנעו כניסת הון זר", צוין במכתב.

בין החותמים על המכתב נמנים אדם בניון מקרן קולידר ונצ'רס, יואל חשין מ-2B Angels, שאולי רג'ואן מ-Root DV, מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין הישראלי, ואחרים. בעקבות המכתב הם זומנו אמש לפגישה עם הנהלת רשות המסים, שבה הם שטחו את טענותיהם. הפונים הדגישו שהם לא מתכוונים להגן על מי שממילא עובר על החוק, ושהם מייצגים חברות שעוסקות בתחום ומקפידות על חובת הדיווח כחוק. לדברי המשתתפים מהקרנות ומאיגוד הביטקוין, הם יצאו בתחושה שטענותיהם נשמעו, אבל עדיין, יש צורך לוודא שהחוק ישונה, ישונו כדי למנוע פגיעה בתעשייה שלמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים