חוזרת לקדמת הבמה: סימנטק לצרכנים תרכוש את אווסט

נורטונלייף לוק במגעים לרכישת חברת האבטחה הצ'כית, ביותר משמונה מיליארד דולר ● המהלך יצמיח את החברה המובילה בהגנה למגזר הפרטי-צרכני

עומדות להתמזג. אווסט ונורטונלייף לוק

נורטונלייף לוק (NortonLifeLock), לשעבר מחצית מסימנטק (Symantec), ואווסט (Avast) מצויות במגעים לקראת מיזוג. אם המהלך יתרחש, המיזוג יביא ליצירת חברת אבטחת המידע הגדולה בעולם הממוקדת במגזר הפרטי-צרכני.

שתי החברות אישרו כי הן נמצאות בדיונים מתקדמים סביב מיזוג שכזה, לאחר שהוול סטריט ג'ורנל פרסם כי העסקה, אם תתממש, תהיה בשווי של יותר משמונה מיליארד דולרים ותושלם החודש (יולי).

נורטונלייף לוק הוקמה בסוף 2019 כחלק מהפיצול שחוותה סימנטק: עסקי האבטחה שלה לארגונים נרכשו על ידי ברודקום (Broadcom). היא מתמחה בטכנולוגיית אבטחת סייבר הממוקדת במגזר הצרכני. נורטונלייף לוק נבנתה על בסיס LifeLock, אותה רכשה סימנטק בסוף 2016.

אם העסקה תצא לפועל, היא תיעשה בקרוב. על פי כללי הבורסה בלונדון, שם אווסט רשומה ונסחרת, נורטונלייף לוק נדרשת לציין אם בכוונתה להציע, או לא להציע, הצעה לאווסט עד ה-11 באוגוסט.

אווסט אישרה כי "מדובר בדיונים מתקדמים בנוגע למיזוג אפשרי… אין ודאות אם תתבצע עסקה כלשהי, או מהם התנאים שעליהם ניתן להסכים למיזוג אפשרי כלשהו. הודעה נוספת תישלח אם וכאשר הדבר יהיה נכון לעשות". חברת האבטחה הצ'כית ציינה כי הודעתה היא על דעתה בלבד, ולא נעשתה בתיאום עם הרוכשת הפוטנציאלית.

שלל רכישות משנות את עיצוב מפת האבטחה העולמית

נורטונלייף לוק אישרה, בהודעה נפרדת, כי היא נמצאת בדיונים מתקדמים עם דירקטוריון אווסט על מיזוג, שיכלול הצעה לרכישה במזומנים ובמניות עבור כלל הון המניות (שהונפק ויונפק) של אווסט.

"שילוב של החברות יפגיש בין שני ארגונים בעלי חזון תואם, פרופילים עסקיים משלימים ביותר, ומחויבות משותפת לחדשנות, המסייעת להגן ולהעצים אנשים, כדי שהם יוכלו לחיות את חייהם הדיגיטליים בבטחה. המיטב משתי החברות יבטיח כי השילוב יועיל ללקוחותינו, יתגמל את עובדינו וימקסם את הערך לטווח הארוך לכל בעלי המניות", נמסר.

אנליסטים ציינו כי 2021 הולכת להיות משמעותית בעיצוב מפת האבטחה העולמית, בהיבט רכישות. ביוני סיסקו סגרה את רכישת קנה (Kenna), צעד שהאיץ את טכנולוגיות ניהול הפגיעויות של סיסקו ופלטפורמת SecureX שלה. חודש קודם לכן, במאי, ספלאנק (Splunk) הודיעה על כוונתה לרכוש את TruStar, על מנת להגדיל את יכולות ניתוח מודיעין האיומים שלה, לרבות אינטגרציה ומיכון בתחום, מבוססי ענן.

ביוני רכשה קרן ההון STG (ר"ת Symphony Technology Group) את עסקי המוצרים של פייראיי (FireEye) תמורת 1.2 מיליארד דולרים. ענקיות הייעוץ דלויט (Deloitte) ואקסנצ'ר (Accenture) רכשו אף הן חברות אבטחה השנה.

באפריל השנה בוצעה רכישת הסייבר הגדולה ביותר אי פעם: תומא בראבו (Thoma Bravo) רכשה את פרופפוינט (Proofpoint) תמורת 12.3 מיליארד דולר. העסקה צפויה להיסגר ברבעון השלישי השנה. רכישת הענק גדולה יותר מזו של ברודקום את סימנטק באוגוסט 2019, תמורת 10.7 מיליארד דולר, אינטל (Intel) ורכישתה הכושלת את מק'אפי, ב-2010, תמורת 7.6 מיליארד, ואוקטה (Okta) שרכשה את Auth0, תמורת 6.5 מיליארד, אף זאת השנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים