"טכנולוגיה תהיה מצרך מבוקש גם בעתיד הקרוב, ולישראל יש הרבה מה לתרום בתחום"

כך אמר פרופ' יוג'ין קנדל, מנכ"ל SNC, בדיון וירטואלי שנערך בסוף השבוע בהשתתפות כלכלנים בכירים מכל העולם ● הכלכלן הראשי בקרן המטבע העולמית: הרע ביותר כבר מאחורינו"

פרופ' יוג'ין קנדל, מנכ"ל Start-Up Nation Cnetral. צילום: באדיבות SNC
פרופ' יוג'ין קנדל, מנכ"ל Start-Up Nation Cnetral. צילום: באדיבות SNC

פרופ' יוג'ין קנדל, מנכ"ל Start-Up Nation Cnetral. צילום: באדיבות SNC

כלכלת ישראל היא מוטת ייצוא ומושפעת משוקי היעד המרכזיים שלה: ארה"ב ואירופה. אבל אנחנו יודעים שטכנולוגיה תהיה מצרך מבוקש בעתיד, ולישראל יש הרבה מה  להציע". כך אמר פרופ' יוג'ין קנדל, מנכ"ל SNC (ר"ת Start-Up Nation Central) בדיון וירטואלי שנערך בסוף שבוע בהשתתפות כלכלנים בכירים מאירופה ומארצות הברית. עיקר הדיון נסב סביב השאלה מה  המדיניות הכלכלית הנכונה שמדינות צריכות לנקוט כדי להתמודד עם המשבר שאחרי הקורונה.

קנדל התייחס למגזר החדשנות הטכנולוגית, הקטר של כלכלת ישראל, והוסיף: "תחום הטכנולוגיה שונה מתעשיות אחרות", אמר קנדל והוסיף: "רוב החברות עבדו בזמן המגיפה והמשיכו לפתח מוצרים, חלקן אף הגדילו את פעילותן ואת מצבת כוח האדם שלהן". אולם לדבריו, הבעיה היא עצירת ההשקעות, בעיקר בקרב המשקיעים הזרים. "משקיעים רבים נפגעו ואינם יכולים להמשיך להזרים הון לסטראט-אפים, ולכן הממשלה פעלה מהר – לא בהשקעה ישירה, אך במענקים באמצעות רשויות ממשלתיות וכן בתמרוץ גופים מוסדיים להשקיע בחברות טכנולוגיה", אמר קנדל. הדיון נערך ביוזמת SNC ו-ELNET.

אוליביה בלאנשארד, לשעבר הכלכלן הראשי בקרן המטבע העולמית. צילום: יוג'ין סאלאזר

אוליביה בלאנשארד, לשעבר הכלכלן הראשי בקרן המטבע העולמית. צילום: יוג'ין סאלאזר

דוברים נוספים בכנס דיברו על השפעת המגיפה על הגלולבליזציה. פרופ' אוליביה בלאנשארד, לשעבר הכלכלן הראשי בקרן המטבע העולמית, אמר, כי "הרע ביותר מאחורינו, ואנחנו נתאושש ונחזור למצב של 2019 לפני 2023". שר הכלכלה הצרפתי, ברונו לה מר, אמר, כי הוא מאמין שהגלובליזציה תשרוד את המשבר. "אנחנו זקוקים לה כדי לחדש, להמציא וליזום", אמר. בהתייחסו  למצב האבטלה בקרב הצעירים בכל העולם, אמר לה מר: "אנחנו לא יכולים לוותר על דור שלם".

כל הדוברים הסכימו, כי המפתח ליציאה מהמשבר היא סולדיריות בין המדינות ושיקום כלכלה ירוקה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים