במהלך יום השואה: גילויי אנטישמיות בשיחות זום

פעילים אנטישמיים ניצלו את שירות מפגשי הווידיאו, שצבר פופולריות על רקע משבר הקורונה, ופרסמו מסרים נגד יהודים ותמונות של היטלר - דווקא ביום השואה

מצטיינת. Zoom, איך לא?

מספר תקריות אנטישמיות אירעו בשבועות האחרונים, כולל שלשום (ב'), ערב יום השואה, במפגשים וירטואליים שבוצעו בתוכנת שיחות הווידיאו זום, שצברה פופולריות רבה באחרונה, בצל משבר הקורונה. פעילים אנטישמיים ניצלו אירועים שהתקיימו לציון יום זה ואירועים יהודיים אחרים, נכנסו לשיחות והחלו להפיץ שם תמונות וסרטונים של שנאת יהודים.

מקרים שבהם משתמשים נכנסים לשיחות זום ומפריעים להן בכוונה נקראים "זום בומבינג". כך היה גם הפעם: באחד המקרים, באירוע זיכרון בסלון שיזמה שגרירות ישראל בברלין ונערך בזום, פרסמו ה-"מפציצים" סלוגנים אנטישמיים ותמונות של אדולף היטלר בעת שניצול השואה צבי הרשל העיד את עדותו. אלא שהניסיונות של המשתמשים האנטישמיים לסכל את האירוע לא צלחו והוא המשיך כמה דקות לאחר מכן.

שגריר ישראל בברלין, ג'רמי יששכרוף, צייץ בחשבון הטוויטר שלו לאחר האירוע כי "לא לכבד את זיכרון השואה ואת הניצול זה דבר שהוא מעבר לבושה ולגועל, ומראה את הטבע האנטישמי של הפעילים (שביצעו את המקרה – י"ה)". שר החוץ הגרמני, הייקו מאס, גינה אף הוא את המקרה וצייץ: "באירוע של שגרירות ישראל בגרמניה ביום השואה, אנטישמים מראים תמונות של היטלר. איזה חוסר כבוד ללא תחתית כלפי הניצולים וזיכרון הנספים בשואה. זו בושה בלתי ניתנת לתיאור!".

בשתי "הפצצות זום" אחרות, שאירעו מוקדם יותר החודש, הותקפו תפילות ערב שבת שערך המרכז היהודי במחוז ווסצ'סטר שבמדינת ניו-יורק, ארצות הברית, באמצעות שירות מפגשי הווידיאו. בשני המקרים, הנהלת המרכז שלחה לכל מי שביקש אימייל עם הזמנה לתפילה, ואדם לא ידוע (אחד או יותר) חדר למפגש הווירטואלי ופרסם חומרים אנטישמיים. אחד המקרים אירע ב-3 באפריל והמקרה השני – שבוע לאחר מכן. התובע הכללי של המחוז פתח בחקירה.

האירועים הללו נותנים משנה תוקף לפרסום של הליגה נגד השמצה, שדיווחה באחרונה כי עליית הפופולריות של שירותי מפגשי הווידיאו עקב משבר הקורונה הביאה לגידול במספר התקריות האנטישמיות שקורות בהן.

בזום אמרו כי "מצער מאוד לשמוע על אירועים ותקריות מסוג זה. זום מגנה בחריפות התנהגות כזו. באחרונה, ובעקבות תקריות דומות, עדכנו במערכת שלנו מספר כלים שיעזרו למשתמשינו להגן ביתר קלות על הפגישות והשיחות שהם מקיימים בזום. עבור כל המשתמשים, הפכנו את מזהה הפגישה (Zoom Meeting ID ) לפחות גלוי, בכדי לסייע במניעת שיתוף לא מכוון. הוספנו גם אייקון אבטחה חדש לבקרי הפגישה עבור כל המארחים, כדי לעזור להם לגשת במהירות לתכונות אבטחה לפני ובמהלך פגישה, כולל, בין השאר, היכולת להסיר משתתפים ולנעול פגישות".

בחברה "מציעים לכל המשתמשים שלנו לנצל את שלל כלי ההדרכה, מדריכי ההפעלה המפורטים והסמינרים המקוונים, כולל הפגישה השבועית שמקיים המנכ"ל שלנו, אריק יואן, שפתוחה לקהל הרחב, כדי להבין וללמוד כיצד הם יכולים להשתמש בזום בצורה הטובה ביותר ולהגן על הפגישות שלהם. מעבר לכך, אנחנו מעודדים משתמשים לדווח על כל אירוע מסוג זה לזום, כדי שנוכל לנקוט בפעולות מתאימות או לדווח על הפעילות המטרידה ישירות לרשויות אכיפת החוק בישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים