סאס השיקה כלי ניתוח למדיה חברתית

פלטפורמת SAS Social Media Analytics החדשה נועדה לנטר שינויים ביחס לקוחות למוצרים, כפי שהדבר בא לידי ביטוי במערכות CRM, ניתוחי משובים, תגובות בפורומים ובערוצי תקשורת חיצוניים ● ג'ים דיוויס, סגן נשיא בכיר ומנהל השיווק הראשי של סאס: "המערכת מאפשרת לחברה לשייך שיחות מסוימות לתחומי התפעול השונים שלה"

14/04/2010 17:42

סאס (SAS) השיקה כלים ושירותים חדשים לניתוח מדיה חברתית, תחת הכותרת SAS Social Media Analytics. הפלטפורמה הושקה במסגרת כנס המשתמשים העולמי של החברה, שנערך השבוע בסיאטל, וושינגטון. SAS Social Media Analytics נועדה לנטר שינויים ביחס לקוחות למוצרים, כפי שהדבר בא לידי ביטוי במערכות לניהול שירות לקוחות, CRM, בניתוחי משובים של לקוחות, בתגובות בפורומים שונים, וכן בערוצי תקשורת חיצוניים, כגון רשתות חברתיות, בלוגים ועדכוני RSS.

"בעולם העסקי המשנה את פניו", אמר ג'ים דיוויס, סגן נשיא בכיר ומנהל השיווק הראשי של סאס, "ברור דבר אחד: כוחו של הצרכן מועצם והוא משפיע יותר מבעבר. חברות המבקשות להצליח בעולם העסקי הדינמי, חייבות להקשיב לרחשי הלב של לקוחותיהן ולהטות להם אוזן". הוא הוסיף, כי הפלטפורמה משלבת בין יישומים ארגוניים פנימיים ומקורות תוכן חיצוניים מהרשת.

דייוויס ציין, כי "המערכת מאפשרת לחברה לשייך שיחות מסוימות לתחומי התפעול השונים שלה". הוא הביא לדוגמה את רשת מלונות מאריוט, שהטמיעה את המערכת, והניתוח המתקבל משקלול נתונים ומשובים בין רכיבים שונים בהיצע החברה – חוויית הלקוח, מהירות קבלת החדר והשירות, ההתייחסות למחיר השירות ועוד. הוא אמר, כי "לא מדובר רק במעקב אחר תחושות הלקוחות, ארגונים יכולים לבצע פעולות אקטיביות, כגון למשל, להשיק קמפיין ואז לבחון את השפעתו מבחינת ההרגשה של הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים".

מסאס נמסר, כי "הפלטפורמה היא מכשיר השמיעה לו בדיוק זקוקת החברות הגדולות ש-'התחרשו' בשל בליל הקולות הבלתי מובנה ברחבי הרשת. מדובר בפלטפורמה כוללת ומעמיקה, המבצעת ניטור, אינטגרציה וניתוח של האזכורים והנטיות המתייחסים לחברה ברשת, באתרי הלקוחות ובקרב אנשי המקצוע".

כמה חברות כבר מציעות יכולות לניתוח טקסטואלי בתצורת שירות ענן, ביניהן יבמ (IBM) ו-Clarabridge. ייחודו של השירות שסאס מציעה, הוא בכך שהוא יכול להשתלב עם כלי החיזוי והניתוח העתידי שלה, תוך שקלול והערכה של ההשפעה של המדיה החברתית. כך, יכולות חברות להקצות משאבים בצורה משופרת, ליצור תרחישי "מה-אם", ולחבר ולשקלל נתוני מדידה המגיעים ממקורות שונים, דוגמת העדפות מותגים, תעבורה ברשת, קמפיינים מקוונים, מידת יעילותם, ועוד.

הפלטפורמה תומכת ב-13 שפות, לרבות ערבית, סינית, יפנית, קוריאנית, וכן השפות העיקריות המדוברות באירופה. לא נמסרו פרטים על מחירי המוצרים והשירותים.

החברה שהכי טוב לעבוד בה

בכנס נחגגה העובדה כי ענקית ה-BI דורגה על ידי המגזין פורצ'ן (Fortune) במקום הראשון ברשימת "מאה החברות הטובות ביותר לעבוד בהן". ארין מורן, סגנית נשיא Great Place To Work Institute, שאלה בכנס את ד"ר ג'ים גודנייט, מייסד-שותף ומנכ"ל החברה ב-34 שנות קיומה, כיצד נבנתה תרבות העבודה המוצלחת בסאס. גודנייט ענה, ספק בצחוק, ספק ברצינות, כי "כאשר התגבשה החברה לפני יותר מ-30 שנים, היו חמישה עובדים, ארבעה מתוכם היו גם בעלים. אז זה היה נראה לי טבעי לגמרי להשקיע כמה שיותר ברווחת העובדים".

הוא המשיך במענה רציני, לפיו, "אם לא נשקיע את הכסף בעובדים, הוא ילך לוושינגטון, בצורה של מס על הרווחים, שם יבזבזו אותו על אנשים שלא עובדים. אני שונא לראות כסף מבוזבז ומעדיף לשלם יותר עבור רווחת העובדים ושכרם".

כזכור, בעבר הודיע ד"ר גודנייט לעשרות אלפי העובדים בחברה, כי לא יפוטר איש מעובדיה. "עמדנו בכך", אמר, "והייתי מוכן גם לספוג ירידה ברווחים על מנת להבטיח את השקט הנפשי של עובדינו, שחלקם היו מצויים בחששות, בשל ההשלכות של המשבר הכלכלי. בסופו של דבר לא פיטרנו איש. לא היו העלאות שכר והיתה הקפדה על ההוצאות, אך סיימנו את השנה ברווח".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. תמיר

    חדשה ישנה: http://www.dwh.co.il/index.php/content/SAS/129-SAS/1431-%D7%A1%D7%A7%D7%95%D7%A4-%D7%A1%D7%90%D7%A1-%D7%94%D7%A9%D7%99%D7%A7%D7%94-%D7%AA%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%AA-%D7%9C%D7%A0%D7%99%D7%98%D7%95%D7%A8-%D7%A8%D7%A9%D7%AA%D7%95%D7%AA-%D7%97%D7%91%D7%A8%D7%AA%D7%99%D7%95%D7%AA.html

אירועים קרובים