בעקבות הרכישה: אורקל מסיימת את השותפות של סאן עם HDS בעולם האחסון

שתי החברות יחדלו מפעילות ההפצה המשותפת של חומרה בסוף חודש זה ● במכתב ששלחה HDS לשותפים העסקיים שלה מסרה החברה, כי "הגענו להבנה עם אורקל שבכוונתה למצות ולפתח את המרב עבור הלקוחות עם מוצרי סאן כחברה אחת בתוך אורקל" ● "אנחנו מתכוונים להמשיך ולהטמיע את המוצרים והפתרונות שלנו, כפי שעשינו בעבר", נכתב

הרכישה של סאן (Sun) על ידי אורקל (Oracle) ממשיכה להכות גלים, הפעם בעולם החומרה: אורקל הודיעה בסוף השבוע, כי היא מפסיקה את השותפות רבת השנים בעולם האחסון, שהייתה קיימת בין סאן ל-HDS (ר"ת Hitachi Data Systems).

על פי מכתב שהתקבל מאורקל-סאן ופורסם בבלוג של אחד השותפים העסקיים של HDS, שתי החברות יחדלו מפעילות ההפצה המשותפת של חומרה בסוף חודש זה.

HDS שלחה מצידה מכתב לשותפים העסקיים שלה ובו כתבה, כי "הגענו להבנה עם אורקל, כי בכוונתה למצות ולפתח את המרב עבור הלקוחות עם מוצרי סאן כחברה אחת בתוך אורקל. אנחנו מתכוונים להמשיך ולהטמיע את המוצרים והפתרונות שלנו, כפי שעשינו בעבר".

לקוחות של סאן ו-HDS הביעו בעקבות ההודעה של אורקל חששות לגבי עתיד ההתקנות המשותפות הקיימות ולגבי המחויבות בהיבטי התחזוקה והשירותים.

HDS מסרה בתגובה, כי היא ואורקל "מצויות בשיחות מעמיקות על מנת להרחיב את יחסיהן באזורי פעילות רבים. אינטגרציה של יישומים ומיטוב הביצועים שלהם הם רק אחת הדוגמאות לכך. היעד המועדף העיקרי שלנו הוא שהלקוחות יקבלו תמיכה בתקופת המעבר של המיזוג בין אורקל וסאן. זהו יעד שאותו אנחנו חולקים גם עם סאן-אורקל". עוד מסרה HDS, כי "אנחנו מצפים בכיליון עיניים לחשוף בפני לקוחות עולם האחסון את השותפויות העתידיות שלנו עם אורקל – דבר שייעשה בחודשים הקרובים".

צעד זה של אורקל מעיד על המשך תמיכתה בחומרה של סאן, כפי שהצהירה לא פעם בעבר. בספטמבר אשתקד הודיעה אורקל על השקת גרסה חדשה של שרת האחסון Exadata, שהוא שילוב של חומרה ותוכנה, היוצר מסד נתונים בעל יכולות גידול וביצועים חזקים במיוחד. מדובר באחד משני מוצרי החומרה שפיתחה אורקל בשיתוף עם HP, ושנועדו להפעלה של יישומים עתירי ביצועים במחסני נתונים. ה-Exadata יוצר ותוחזק על ידי HP ונמכר על ידי אורקל, שהייתה גם אחראית לתמיכה בו. במקום זאת, הודיעה אורקל, כאמור, על השקת הגרסה החדשה, שפותחה יחד עם סאן. זוהי הגרסה הראשונה מבין אלה שלארי אליסון, מנכ"ל אורקל, הבטיח שיבואו בשל השילוב בין מוצרי התוכנה של אורקל למוצרי החומרה של סאן.

אנליסטים ציינו, כי למרות הפגיעה ב-HDS, הפסקת השותפות בינה לבין אורקל יוצרת לחברה הזדמנות למכור את מוצריה באופן ישיר וללכת לכיוון שוק האחסון הסטנדרטי, ולא הגבוה – שאליו מכוונת אורקל.

סיום השותפות בין שתי החברות הוא מהלך דרמטי נוסף העובר על ספקיות ה-IT. לפני ימים אחדים הודיעה סיסקו (Cisco) שלא תחדש את ההסכם שכרתה עם HP להטמעת מערכות. זאת, לאחר שבמשך תקופה ארוכה נחשבה סיסקו שותפה מועדפת של HP.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים