מכה ל-HP: סיסקו לא תחדש את ההסכם להטמעת מערכות עמה

לאחר ש-HP דיווחה על עלייה של 25% ברווח ו-8% בהכנסות ברבעון הראשון של שנת הכספים 2010, ספגה ענקית המיחשוב מהלומה, כאשר סיסקו (Cisco) הודיעה שלא תחדש את ההסכם שכרתה עמה להטמעת מערכות.

במסגרת הסכמים להטמעת מערכות, רוכשות חברות היי-טק שמספקות שירותים מקצועיים מוצרים מחברות שונות ומטמיעות אותם לכדי פיתרון כולל. סיסקו נחשבה במשך תקופה ארוכה לשותפה מועדפת של HP, אך נראה שעידן זה תם.

"אנחנו נוקטים בצעד זה כדי לשמור על שקיפות מלאה ביחס לשותפינו ולקוחותינו", אמר קית גודווין, סגן נשיא בכיר בחטיבת השותפים של סיסקו. "בעסקאות עתידיות נתחרה מול HP".

ההודעה משתלבת במהלך שעליו הכריזה סיסקו לפני כשנה, תחת הסיסמה "מערכת מיחשוב אחודה". במסגרת זו הופכים המתגים – שבעבר שימשו רק לניהול תעבורה של נתונים – לשרתים לכל דבר, דוגמת אלה שמציעה HP. מאחר והלקוחות מעדיפים לעבוד מול ספקית בודדת, שמציעה פתרונות מלאים, מבקשת סיסקו להיות הספקית הזו – במקום HP.

לארי אליסון מספק הסבר דומה בכל פעם שאורקל (Oracle) רוכשת עוד חברה במיליארדי דולרים. חברות נוספות שמספקות פתרונות מלאים הן יבמ (IBM), מיקרוסופט (Microsoft) ובמידה מסוימת גם גוגל (Google), בתחום של מיחשוב ענן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים