סין מתחילה לגלות עצבנות בשל היחס לוואווי באירופה

השגריר הסיני לאיחוד האירופי אומר כי להחלטה לגרוע את וואווי באופן גורף מההתפתחות של הדור הסלולרי החמישי באירופה "יהיו השלכות חמורות עם השפעה על הכלכלה העולמית, כמו גם על המשך שיתוף הפעולה המדעי"

שוקעת. וואווי

בזמן שהממשל האמריקני מצליח, במידה כזו או אחרת, להשפיע על יותר ויותר ממשלות מערביות שלא לאפשר לוואווי לבנות במדינותיהן תשתית לדור הסלולרי החמישי, גם מהעבר השני של המתרס החליטו כנראה להפשיל שרוולים פוליטיים.

ממשלת סין שמרה עד עתה על עמימות מסוימת. היא אמנם הכחישה ומכחישה את הטענות על כך שהיא משתמשת בתשתית ובמכשירים של וואווי, וגם ZTR לצורך העניין, בכדי לבצע פעולות ריגול, אבל עד כה נדמה היה שזה קורה מהספסל האחורי.

אחרי שוודאפון, המפעילה הסלולרית השנייה בגודלה בעולם, הודיעה שהיא משהה את הפריסה של ציוד של וואווי ברשתות הליבה שלה, לפחות עד שהחברה תקבל אישור אבטחה מקיף מהמדינות המערביות, כולל ברחבי אירופה, יצא זהאנג מינג, השגריר הסיני לאיחוד האירופי, במתקפה משלו בגין 'הוצאת הדיבה' וה-'אפליה' עמן צריכה וואווי להתמודד, כמו גם חברות סיניות אחרות, תוך התבססות על חדשות כזב.

מינג פנה אל נציגי האיחוד ואמר שלהחלטה הזו, לגרוע את וואווי באופן גורף מההתפתחות של הדור הסלולרי החמישי באירופה, "יהיו השלכות חמורות עם השפעה על הכלכלה העולמית, כמו גם על המשך שיתוף הפעולה המדעי".

למרות הבחירה לנקוט בלשון קשה, מינג אמר שצריך לפתור את זה בדו שיח. "האינטרס של כולם, כולל סין, הוא אירופה מאוחדת וחזקה. אני לא חושב שפרוטקציוניזם היא הבחירה הנכונה. שיתוף פעולה כן", אמר השגריר לפי הפיננשייל טיימס.

יצוין כי השבוע (ג') הודיעו התובעים הפדרליים האמריקנים על האשמות פליליות שהוגשו נגד וואווי, נגד סמנכ"לית הכספים שלה ובתו של מייסדה, מנג ואנזו, וכנגד מספר חברות הקשורות אליה, בגין הונאה כספית, לכאורה, וגנבה של קניין רוחני בארה"ב. עם זאת, לא הוגשו האשמות נוגע לריגול למען הממשל הסיני, שהגיב מצידו על ההאשמות בטענה שהן "לא הוגנות" ו"לא מוסריות".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים