אקזיט כחול-לבן: סולביט נמכרה ב-100 מיליון דולר למיימקסט

סולביט תהווה את מרכז המו''פ לסייבר של מיימקאסט בישראל ● פיתחה טכנולוגיה לזיהוי, מניעה ובידוד מתקפות של נוזקות, איומים לא ידועים החבויים בקבצים ולינקים למקורות חיצוניים

צילום אילוסטרציה: BigStock

עוד אקזיט לענף הסייבר המקומי. מיימקאסט (Mimecast) האמריקנית רכשה את סולביט (Solebit) הישראלית תמורת 88 מיליון דולר במזומן. יחד עם חבילת ההטבות לעובדים, מחירה הכולל של העסקה יעמוד על כ-100 מיליון דולר.

סולביט הוקמה לפני כארבע שנים וגייסה 13 מיליון דולר. מייסדיה הם מני פרזון, יוסי שרה ובוריס ויינברג יוצאי יחידות טכנולוגיות בעולם הסייבר הצבאי. החברה מונה יותר משלושים עובדים ו-ויינברג משמש כמנכ"ל.

לזהות נוזקות החבויות בפריטי מידע הנשלחים לקורבן

הטכנולוגיה שפיתחה הנרכשת נועדה לזהות, למנוע ולבודד מתקפות של נוזקות יום אפס, zero-day, איומים לא ידועים החבויים בקבצים ולינקים למקורות חיצוניים. הרכישה, כך נמסר, "תסייע למיימקאסט, הבונה פלטפורמה לחוסן בסייבר, עם עוד יכולות הגנת סייבר בעולם המתאפיין בהגדלת נוף האיומים שלו".

הטכנולוגיה של סולביט מסייעת לזהות נוזקות החבויות בפריטי מידע הנשלחים לקורבן. הנוזקה רצה, בלא ידיעת המשתמש ומנצלת נקודות תורפה שישנן בתוכנות המוטמעות במחשבי הארגון.

המוצר של סולביט מונע את המתקפות, על ידי זיהוי הנוזקה המסתתרת. זאת, באמצעות סריקה וניתוח של הקבצים בזמן אמת – ברשת הארגון או בענן. לאחר המתקפה מתקבלות תובנות אודות האיום שבודד וכן מה היו טכניקות המתקפה בהן נעשה שימוש.

מחקר שנערך ביוזמת הרוכשת העלה כי מספר מתקפות הפישינג שחוו ארגונים עלה או נשאר כפי שהיה בהשוואה לשנה הקודמת. על פי המחקר, פושעי הרשת ממשיכים בעקביות לאמץ מתודולוגיות תקיפה חדשות בחיפושיהם אחר דרכים מקוריות לעקוף את מערכות ההגנה המסורתיות הקיימות בארגונים. המערכות הללו מתאפיינות באיתור מתקפות על פי דפוסי המתקפה ובאיתור נוזקות עם חתימות.

על פי הנרכשת, שיטות איתור וזיהוי כגון אנטי-וירוס או הכנסת תעבורות חשודות לארגז חול, הן הגנה מוגבלת בלבד. הטכנולוגיה שלה מייתרת את הצורך בכלי הגנה אלה ומסייעת לארגונים לאתר ולזהות איומים המסתתרים בתוך תוכן לגיטימי או בקבצי נתונים. הפלטפורמה של הנרכשת סורקת את הקבצים עם היכנסם לרשת הארגונית, בלא צורך בעוד חומרה ייעודית לכך.

בעקבות הרכישה, תהפוך סולביט למרכז מו"פ הסייבר של הרוכשת בישראל.

"הגיעה העת לשנות את היחס לאיומים עם גישה יותר יעילה"

פיטר באואר, מנכ"ל מיימקאסט, אמר כי "שיטות זיהוי כגון אנטי-וירוס מבוסס חתימה או ארגז חול מוגבלות מדי כאשר המדובר באיומים מתקדמים מאוד אשר קיימים כיום. הגיעה העת לשנות את היחס לאיומים עם גישה יותר יעילה, מהירה ואמינה. כעת, בעקבות הרכישה, נוכל להציע ללקוחות גישה חדשה, אשר משפרת באופן מהותי את אבטחת הסייבר שלהם ומעניקה יותר חוסן בסייבר".

יכולות זיהוי האיומים של סולביט כבר משולבות כיום במוצרי מיימקאסט. הרוכשת היא חברה בריטית שהוקמה בשנת 2003. היא מתמחה בשירותי ניהול ואבטחת מייל ארגוני, עבור Exchange ועבור Office 365 של מיקרוסופט (Microsoft). פתרון הניהול שלה מבוסס ענן, וכולל יכולות לאבטחת מידע, ארכוב ושירותי המשכיות עסקית. לחברה אלפי לקוחות ומיליוני משתמשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים