עסקת ענק: קוואלקום רוכשת את NXP ב-47 מיליארד דולר

הרוכשת מוכנה לשלם את הסכום האסטרונומי עקב רצונה לבסס את מעמדה גם בתחומים כמו המעבדים למכוניות החכמות ● היא תשלם במזומן עבור כל מנייה כ-11% יותר מהשער שלה בוול-סטריט

עסקת קוואלקום-NXP - בדרך לביטול

עכשיו זה סופי: קוואלקום (Qualcomm) רוכשת את NXP בעסקת שיא בענף השבבים – בסכום של 47 מיליארד דולר. הרוכשת תשלם במזומן כ-11% יותר לכל מנייה של הנרכשת מאשר השער האחרון שננקב עבורה בוול-סטריט לפי סגירת העסקה

אחת הסיבות לגידול בסכום היא, ככל הנראה, הופעת שמות של חברות נוספות שהביעו התעניינות בחברה ההולנדית. בין אותם שמות ניתן למצוא את אינטל (Intel), סמסונג (Samsung) ואווגו (Avago). גם NXP עצמה היססה לפני שחתמה על החוזה – דבר שבא לידי ביטוי בשכירת שירותיה של Qatalyst Partners כדי שתנהל עבורה את תהליך המכירה. נראה שגם מהלך זה תרם למחיר הסופי.

כפי שדווח בתחילת החודש, מדובר בעסקה שמטרתה לעזור לקוואלקום לבסס את מעמדה גם בתחומים אחרים, מעבר לשוק המעבדים לטלפונים חכמים. לפי קוואלקום, רכישת NXP, שבעצמה רכשה את פריסקייל (Freescale) מאותה הסיבה, תחזק את המעמד שלה בתחום ייצור השבבים למכוניות חכמות. שוק זה אמור, לפי ההערכות, לפרוץ קדימה בשנים הקרובות, בעוד ששוק הסמארטפונים דורך במקום: ברבעון השלישי הוא רשם צמיחה של פחות מ-1%, במונחים של שנה לשנה.

עם הרכישה הופכת קוואלקום לחברה הגדולה ביותר בעולם לייצור רביבים אלקטרוניים למכוניות. ההערכות בשוק הן שמחזור המכירות של החברה לאחר הרכישה של NXP יגיע ל-30 מיליארד דולר.

סטיב מולנקופף, מנכ"ל קוואלקום, אמר כי "הצירוף בין היכולות של קוואלקום למכירות של NXP בעולמות כמו המכוניות החכמות, האבטחה והאינטרנט של הדברים מעמיד אותנו במקום טוב יותר. הלקוחות מבינים כיום שהם יכולים להרוויח מהאינטליגנציה שמצויה בעולם המחובר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים