רונן הורוביץ מונה למנמ"ר וסמנכ"ל בכיר של הבורסה

הורוביץ, כיום מנמ"ר כאל, יחליף את אלדד הרשטיג ● הוא כיהן בתפקידים בכירים במערך הטכנולוגי של השב"כ ומשרד ראש הממשלה

רונן הורוביץ, מנמ"ר הבורסה. צילום: קובי קנטור

דירקטוריון הבורסה אישר היום (ה') אחר הצהריים את מינויו של רונן הורוביץ לסמנכ"ל בכיר, מנהל מחלקת טכנולוגיות מידע ותפעול של הארגון. הוא יחליף את אלדד הרשטיג, שהודיע בסוף השנה שעברה על החלטתו לפרוש מתפקידו בתום 29 שנות עבודה בבורסה.

הורוביץ מכהן מאז יולי 2014 כמנמ"ר חברת כרטיסי האשראי כאל, שאליה הוא הצטרף לאחר שירות ארוך במגזר הציבורי, כאשר בתפקידו האחרון שם שימש כראש אגף טכנולוגיות במשרד ראש הממשלה. לפני כן הוא הקים וניהל במשך ארבע שנים את הרשות הממלכתית לאבטחת מידע (רא"ם) בשב"כ, האחראית על ההגנה של גופים קריטיים במדינה מפני איומי סייבר, ומילא שורת תפקידים טכנולוגיים בכירים בתחום מערכות המידע במשרד ראש הממשלה. הורוביץ הוא בוגר הטכניון בהנדסת תעשייה וניהול ובעל תואר שני במנהל עסקים עם התמחות במערכות מידע מאוניברסיטת תל אביב.

הרשטיג כיהן כמנמ"ר וסמנכ"ל הבורסה במשך כשנתיים. הוא היה סגנו של יוני שמש כשהיה המנמ"ר והחליף אותו כאשר פרש. הפרויקט המרכזי של הבורסה שהרשטיג היה שותף לו הוא העברתה מרחוב אחד העם בתל אביב למשכן הנוכחי, ברחוב אחוזת בית בעיר. ב-2014 זכה הרשטיג בתואר המנמ"ר המצטיין של אנשים ומחשבים, על פי המלצת ועדת איתור בראשות פרופ' גדי אריאב מאוניברסיטת תל אביב.

תקציב האגף: 50 מיליון שקלים

כאשר הודיע על פרישתו אמר הרשטיג בראיון לאנשים ומחשבים: "בתקופת עבודתי הובלתי פרויקטים גדולים, ובהם הקמה של מערכת מסחר, שני דורות של מערכת סליקה, מערכות ניהול סיכונים והמעבר למבנה החדש. הייתי שותף להטמעה ללא תקלות של מספר רב של טכנולוגיות חדשות במערכות המחשוב של הבורסה, שהן קריטיות ביותר".

אלדד הרשטיג, הסמנכ"ל הבכיר ומנמ"ר הבורסה הפורש

אלדד הרשטיג, הסמנכ"ל הבכיר ומנמ"ר הבורסה הפורש

לדבריו, "הבורסה לניירות ערך היא הגוף הפיננסי שבו ישנה הרגישות הגבוהה ביותר לרציפות פעילות מערכות המידע, כאשר המוטו של מערכות המידע בגוף זה הוא לאפשר בכל מחיר 'בורסה ללא הפסקה'".

באגף המחשוב של הבורסה מועסקים יותר מ-150 עובדים והתקציב השנתי שלו מוערך על ידי גורמים לא רשמיים ב-50 מיליון שקלים, מתוכם 15 מיליון להשקעות.

כאל היא חברת כרטיסי האשראי השנייה שבה נערכים בימים אלה חילופי מנמ"רים. בשבוע שעבר דווח באנשים ומחשבים כי מאיר אהרוני, מנמ"ר פרטנר, מונה למנמ"ר לאומי קארד במקום אשר רשף.

תזוזות נוספות של בכירים טכנולוגיים שהיו בשנה וחצי האחרונה במגזר הפיננסי הן עזיבתו של בני גורביץ', מנמ"ר בנק איגוד, לטובת החלפתו של גיל ארזי כמנכ"ל כללביט, זרוע המחשוב של כלל; מינויו של אל"מ (מיל') אבנר זיו, לשעבר מפקד יחידת מצפן, למנמ"ר בנק ישראל במקום דורון פלח, שעבר ל-yes. כמה חודשים קודם לכן עזב רון גריסרו את תפקיד מנמ"ר ויזה כאל וכיום הוא מנמ"ר מנורה מבטחים. את מקומו בכאל ממלא רונן הורוביץ, שהגיע ממשרד ראש הממשלה. בבנק הפועלים מונתה לא מכבר אתי בן זאב כמנמ"רית במקום אבי כוכבא, שקודם לתפקיד מנהל תחום החדשנות בבנק.

כעת יש תפקידי מנמרים פנויים ב-כאל, בעקבות עזיבת הורוביץ, ובפרטנר, בעקבות עזיבת אהרוני. גורמים בענף העריכו כי במהלך החודשים הקרובים יהיו תזוזות נוספות בתפקידי מנמ"רים בארגונים בולטים במגזרים העסקי והציבורי.

בפרטנר טרם הודיעו על מינוי מחליף לאהרוני ואחת האפשרויות הנבדקות היא קידום אחד המנהלים שכבר מכהן בתפקיד. ב-כאל יפרסמו מכרז לאיתור המנמ"ר, אליו ייגשו גם הפעם שורה ארוכה של מנמ"רים, שחלקם מכהנים כיום בתפקידים שונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים