המיליארדר קרל אייקן פרש ממועצת המנהלים של יאהו!

פרישתו של הטייקון האמריקני איננה מפתיעה, לאחר שבעבר כבר הביע את אי שביעות רצונו מכך שענקית החיפוש לא נמכרה למיקרוסופט ● דוברת מטעם יאהו! אישרה את הידיעה, והביעה את הערכתה של החברה לפעילותו של אייקן במועצת המנהלים שלה ● על אף פרישתו, הביע אייקן את תמיכתו במנכ"ל יאהו!, קרול ברץ

המיליארדר האמריקני קרל אייקן, הודיע ביום שישי על פרישתו ממועצת המנהלים של יאהו! (!Yahoo). אייקן, שכיהן כחבר במועצת המנהלים של ענקית החיפוש המקרטעת, מחזיק ב-5% מהחברה, והוא היה בין אלו שניסו בעבר לקדם את רכישת יאהו! על ידי מיקרוסופט (Microsoft). אייקן הביע אכזבה מכך שמהלך הרכישה לא יצא לפועל בסופו של דבר, לאחר בשנה שעברה ניסה לקדם שיתוף פעולה בין שתי החברות. זאת, לאחר שהצעת הרכש שהגישה מיקרוסופט בסכום של 47.5 מיליארד דולרים נדחתה על ידי יאהו!.

דוברת מטעם יאהו! אישרה את דבר עזיבתו של אייקן את מועצת המנהלים של החברה. מענקית החיפוש נמסר, כי "קרל היה חבר חשוב בדירקטוריון, ועזר לנו במהלך כמה שינויים שנעשו באחרונה. כולנו אסירי תודה לתפקיד הפעיל שקרל מילא במהלך חברותו בהנהלה". מספר חברי מוצעת המנהלים של יאהו! צפוי לרדת מתריסר  לעשרה, לאחר שבנוסף לאייקן, תעזוב בסוף השנה גם הדירקטורית מגי וויילדרוטר.

המיליארדר האמריקני החל באחרונה ללטוש את עיניו למחוזות אחרים. לפני ימים אחדים הציע אייקן לבנק CIT הלוואה בגובה שישה מיליארד דולרים. לדבריו, המשא ומתן הנערך בין הבנק, אשר שרוי במצוקה, לבין הנושים הגדולים ביותר, פוגע בשאר מחזיקי אגרות החוב שלו.

במכתב פרידה ששלח לענקית החיפוש כתב אייקן, כי אינו מוצא לנחוץ להיות בעת הזו במועצת המנהלים של החברה, וכי הוא מתמקד בעניינים אחרים. למרות זאת, הוא הביע את תמיכתו במנכ"לית יאהו!, קרול ברץ. בסוף יולי חתמו מנהלי מיקרוסופט ויאהו! על הסכם לשיתוף פעולה, שיהיה בתוקף במשך עשר שנים. במסגרת ההסכם, יעובדו שאילתות חיפוש באתר יאהו! באמצעות מנוע החיפוש בינג (bing) של מיקרוסופט. בשתי החברות מקווים, כי ההסכם יכנס לתוקף בתחילת השנה הבאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים