דיווחים: יאהו! תדחה את הצעת הרכישה של מיקרוסופט

לפי חבר המנהלים של יאהו!, ההצעה של מיקרוסופט מתבססת על שווי שוק נמוך מדי ● עם זאת, הענקית מרדמונד עדיין יכולה לפסוח על חבר המנהלים, ולהביא את ההחלטה ישירות לבעלי המניות של יאהו!

חבר המנהלים של יאהו! (!Yahoo) עומד לדחות את הצעת הרכישה שניתנה על ידי מיקרוסופט (Microsoft), בשווי של 44.6 מיליארד דולרים. ההערכות הן, כי חבר המנהלים סבור שההצעה נמוכה משווי השוק של יאהו!.

מקור המקורב לנושא מסר לסוכנות הידיעות AP, כי ההחלטה התקבלה לאחר שחבר המנהלים של החברה בחן בשבוע האחרון הצעות רכישה שונות.

אפשרות נוספת שעומדת בפני מיקרוסופט, אם היא מאוד רוצה לרכוש את יאהו!, היא לפנות ישירות לבעלי המניות של החברה, תוך עקיפת חבר המנהלים. ייתכן אף שמיקרוסופט תשפר את הצעתה, ותעלה אותה מ-31 ל-35 דולרים למניה.

בשבוע שעבר דווח, כי מיקרוסופט ויאהו! החליטו לשתף פעולה ביניהן בתחומי החיפוש והפרסום, במטרה "לשפר עמדות" מול גוגל.

שתי החברות סירבו להגיב על הדיווחים.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. YA

    בהגדרת שווי חברה יש מרכיבים שונים ורבים. 30 שנה עוסק בהייטק, ועדיין לא ברור לי איך מגיעים לשווי שוק בחברה לכדי 50 מיליארד דולר. היקף ההכנסות של יאהו שולי ביותר ביחס לשווי שהם קובעים. זה שהמניה שלהם רצה ונקבעה למעל ל-30 דולר, לא אומר שיש מאחורי זה באמת משהו, הרי חברות רבות שלא שוות 10 מיליון במציאות, נסחרות לפי שווי של מילארדים. מהכרות שלי עם החברה, השווי האמיתי של יאהו לא אמור להיות יותר מ-10 מילאירד וזה עוד ב"לארג'יות". רכישה בהיקף שהרבה הרבה מעבר לשווי האמיתי האמיתי (ולא בבורס) יכול למוטט גם את מיקרוסופט, או לפחות לפגוע בה קשה. הניפוח של המחזורים והשווי כפי שהבורסות קובעות, יביאו לנו עוד אסון כלכלי בקרוב. תחשבו על זה, כולה כמה אתרי מחשב, כמה תוכניתנים, ומעט פרסומות, זה שווה 50 מיליארד???? העולם החדש, כולו צנופח בבועה אדירה של ניירות ומעט תוכנות לכאורה בטריליונים, כאשר במציאות אין לזה ערך של יותר מנייר (טואלט) במקרה הטוב. העולם צריך ייצור, מזון, מים, אנרגיה חלופית.... ולא ניירות. אז מה יביא למפולת הבאה? יש לי תיאוריות ומקווה שאתבדה.

אירועים קרובים