הילד העני שהפך למנכ"ל אחת החברות הגדולות בעולם

סונדאר פיצ'אי, המנכ"ל החדש של גוגל, גדל במשפחה חסרת אמצעים, שחוברה לטלפון רק כשהיה בן 12 ● הוא התעניין באלקטרוניקה עוד מילדות ועלה במהרה לאחד התפקידים המשפיעים ביותר בהיי-טק העולמי

גוגל: מי שלא יתחסן - יפוטר. סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל.

ההחלטה של גוגל (Google) להקים חברה אם בשם אלפבית ולמנות מנכ"ל די אנונימי הפתיעה רבים. המנכ"ל החדש, סונדאר פיצ'אי (או סונדאררג'אן פיצ'אי, בשמו המלא), אמנם משמש כסגן נשיא בגוגל מאז שהצטרף לחברה לפני 11 שנים, אבל דמותו לא בלטה במיוחד מחוץ לה, לפחות לא לציבור הרחב.

סיפורו של פיצ'אי בן ה-43 הוא הסיפור הקלאסי של ילד עני שעלה לגדולה והפך לבעל תפקיד משפיע ביותר. כזה שבעבר לא היה לו כסף לרכוש תיק, לאחר שקיבל מלגת לימודים בארצות הברית, וכיום לקנות ילקוט זה עבורו "כסף קטן". קטן מאוד.

פיצ'אי, נשוי עם שני ילדים – בת ובן, נולד ב-1972 בצ'נאי שבמדינת טמיל נאדו, אחת מ-29 המדינות של הודו. עוד בילדותו הוא התעניין באלקטרוניקה ובעבודתו של אביו בתחום. עם זאת, לטלפון חוברה המשפחה הענייה רק כשהיה בן 12. או אז הסתבר כי יש לנער המבריק יכולת זיכרון מדהימה, עד כי זכר כל מספר שאליו חייג.

לצד התעניינותו באלקטרוניקה, היה המנכ"ל החדש של גוגל קפטן נבחרת הקריקט של בית הספר התיכון בו למד, ואף הוביל אותה למשחק הגמר בטמיל נאדו.

בהמשך קיבל פיצ'אי מלגה ללימודי הנדסה במכון ההודי לטכנולוגיה. לאחר מכן קיבל מלגה נוספת – הפעם באוניברסיטת סטנפורד בארצות הברית. אביו נאלץ לעבוד במשך שנה שלמה כדי לממן לו את כרטיס הטיסה. כמו שאר הבכירים ביותר בגוגל, הוא לא השלים את לימודי הדוקטורט שלו. במקום זאת, הוא עבד כמהנדס בחברה בסנטה קלרה. עם זאת, הוא לא זנח את הלימודים והשלים תואר שני לאחר שעבר לחוף המזרחי של ארצות הברית.

הדרך להצלחה

לפני שהצטרף לגוגל ב-2004, עבד פיצ'אי כמהנדס באפלייד מטיריאלס (Applied Materials) ובהמשך הועסק במקינזי (McKinsey). כבר עם הצטרפותו לענקית הרשת הוא שימש בה כסגן נשיא לניהול מוצרים והוביל את צוות הכרום (Chrome) – הן הדפדפן והן מערכת ההפעלה. עד מהרה הוא קיבל אחריות על מוצרים נוספים של גוגל, בעיקר בתחום החיפוש, בהם סרגל הכלים שלה, החיפוש דרך שולחן העבודה, מוצר החיפוש לפיירפוקס (Firefox), גאדג'טים ושלל כלים ומוצרים נוספים.

ב-2012 הוא החל לנהל מחלקה נוספת בחברת הענק – Google Apps. זאת לאחר שהמנהל הקודם, דייב גירוארד, פרש לטובת הקמת סטארט-אפ משל עצמו. ב-2013 הוא קיבל תחת אחריותו את אנדרואיד (Android), לאחר פרישתו של אנדי רובין, שייסד את מערכת ההפעלה הסלולרית וניהל אותה עד אז.

פיצ'אי יכהן לצד אריק שמידט, יו"ר גוגל ומי שהיה בעבר מנכ"ל החברה. המייסדים של גוגל, לארי פייג' וסרגיי ברין, החליטו להחליף את שמידט בפייג' עצמו. אמש, כאמור, הודיעה החברה כי פייג' ינהל את החברה האם – אלפבית – ופיצ'אי יכהן כמנכ"ל גוגל במקומו ותחת אחריותו.

יצוין כי פיצ'אי מצטרף למספר מנהלים נוספים של חברות היי-טק גדולות שמגיעים מהמזרח הרחוק, בהם סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט (Microsoft), שכמוהו מגיע מתת היבשת ההודית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים