"פרשת ג'י-מייל": הגולש שקיבל את ההודעה עם נתוני חשבונות הבנק של משתמשים אחרים – לא קרא אותו
לדברי Rocky Mountain Bank, המייל המדובר, שכלל מידע על 1,300 לקוחות שלו, "כלל לא נפתח" ● "פעלנו כדי להגן על המידע הקשור ללקוחות שלו, והמטרה הזאת הושגה; העניין סגור", נמסר מהבנק ● הגולש לא יוכל לקרוא את המידע גם בעתיד, שכן גוגל מחקה את ההודעה מהשרת
הנמען של האי-מייל ששלח בטעות Rocky Mountain Bank באמצעות ג'י-מייל (Gmail), ובו נתונים מהחשבונות של 1,300 לקוחות, לא קרא אותו – כך עולה ממידע שפרסם הבנק. הדברים נתגלו במסגרת שיתוף הפעולה בין הבנק לגוגל (Google), שנכפה על הצדדים על ידי בית המשפט, לאחר שהבנק ביקש למחוק את התביעה שהגיש בנושא – ובקשתו נענתה.
לדברי טינה מרטינז, יועצת לבנק, האי-מייל המדובר "מעולם לא נפתח". היא טענה שהוא לא יוכל לפתוח גם בעתיד, שכן גוגל מחקה את ההודעה מהשרת. "כך", הוסיפה, "אף גורם לא מורשה לא קרא את ההודעה המדוברת".
עוד אמרה, כי "הבנק פעל כדי להגן על המידע הקשור ללקוחות שלו, והמטרה הזאת הושגה. העניין סגור".
דובר מטעם גוגל אמר בעניין, כי "אנחנו לא מדווחים על שימוש שנעשה על ידי לקוחות שלנו בשירותי החברה, כדי להגן על הפרטיות שלהם".
הפרשה "התפוצצה" לאחר שנתגלה, כי עובד של הבנק שלח ב-12 באוגוסט את המייל המדובר, בטעות, לנמען לא נכון. בהודעה נכתבו פרטים שונים על חשבונות הבנק של הלקוחות, כולל, בין היתר, שמות וכתובות שלהם. עורך דין מטעם הבנק, שלא הזדהה בשמו, מסר שלא ננקט נגד אותו עובד כל צעד שהוא.
תגובות
(0)