בנק שתבע את גוגל לאחר ששלחה פרטי לקוחות למייל לא נכון – חזר בו מהתביעה
פקיד מטעם Rocky Mountain Bank שלח הודעה ובה פרטים של 1,300 מלקוחות הבנק לכתובת ג'י-מייל אקראית ● הבנק תבע את גוגל, וזו חסמה, בהוראת בית המשפט, את חשבונו של הנמען ● הצדדים הגיעו לפשרה מחוץ לכתלי בית המשפט, אולם לא נמסר מה היא כוללת ומיהו אותו בעל חשבון שאליו נשלחה ההודעה
פרקליטיו של הבנק האמריקני Rocky Mountain Bank ביקשו מבית המשפט למשוך את התביעה שהגישו, ובמסגרתה ביקשו להורות לגוגל (Google) למסור פרטים של בעל חשבון ג'י-מייל שנשלחו אליו פרטים אישיים של 1,300 מלקוחות הבנק. הבקשה הוגשה לאחר שהסכסוך יושב מחוץ לכותלי בית המשפט. אנדרו פדרסון, דובר גוגל, סירב למסור כיצד יושב העניין, או מיהו בעל אותו חשבון דואר אלקטרוני.
תחילתה של הפרשה ב-12 באוגוסט, כאשר פקיד של הבנק שלח בטעות הודעה לכתובת ג'י-מייל אקראית, ובה שמות, כתובות, מספרי ביטוח לאומי ונתוני הלוואות של לקוחות. כשהתגלתה הטעות, נשלחה הודעה נוספת לאותה הכתובת ובה התבקש הנמען ליצור קשר עם הבנק ולהשמיד את הנתונים. הודעה זו לא זכתה לתגובה.
או אז, פנו מנהלי הבנק לגוגל וביקשו למסור להם את הפרטים של בעל חשבון הדואר, אך אלה השיבו שהם לא יכולים לעשות זאת ללא צו מבית משפט. בשבוע שעבר הורה לגוגל שופט מבית המשפט המחוזי בסן חוזה, קליפורניה, לחסום את החשבון. פדרסון מסר, כי החברה עשתה כן.
פדרסון אמר, כי "לאחר שהודענו לבעל החשבון, פעלנו כפי שהורה בית המשפט. הסוגיה, שנבעה מטעות של הבנק, יושבה תוך שיתוף פעולה עם נציגי הבנק ועם בית המשפט. שני הצדדים הסכימו לבטל את התביעה". לדבריו, "צר לנו שחשבונו של המשתמש נחסם שלא באשמתו, אך איננו רשאים לפתוח את החשבון מחדש ללא אישור מבית המשפט. אנחנו מקווים שהאישור יתקבל במהרה כדי שנוכל לשוב ולפתוח את החשבון".
תגובות
(0)