סקר של דלויט: 66% מבין המנהלים בקרנות הון הסיכון קוראים לממשלות לתמוך בענף ההיי-טק

40% מהשותפים והמנהלים בקרנות הון סיכון ברחבי העולם סבורים, כי עליהן לתמוך בפעילות יזמית ו-31% טענו שהדרך היעילה ביותר לתמוך בענף היא באמצעות תמיכה בשוק ההון ● 51% מהבכירים בקרנות ההון סיכון צופים קיטון בהשקעות ההון סיכון בשנת 2009, אולם אחריה תבוא עליה בהשקעות

סקר שערכה פירמת רואי החשבון דלויט בקרב שותפים ומנהלים בקרנות הון סיכון ברחבי העולם מעלה, כי מרביתם מאמינים שעל הממשלות לתמוך בענף ההיי-טק בשנה הקרובה. 66% מהם סבורים, כי על הממשלות להתמקד במתן תמריצי מיסוי להשקעות בהיי-טק, 40% סבורים, כי עליהן לתמוך בפעילות יזמית ו-31% טענו שהדרך היעילה ביותר לתמוך בענף היא באמצעות תמיכה בשוק ההון.

עוד עולה מהסקר, כי 51% מהבכירים בקרנות ההון סיכון צופים קיטון בהשקעות ההון סיכון בשנת 2009, אולם אחריה תבוא עליה בהשקעות, ולכן, בטווח של שלוש שנים לא תורגש ירידה בתחום. רק 13% מהקרנות מתכוונות להגדיל את ההשקעות בשנה הנוכחית. מגמה דומה מסתמנת גם בקרנות הישראליות: 50% מנציגיהן שהשתתפו בסקר מסרו, כי בכוונתם לצמצם את היקף ההשקעות שלהם לאור המשבר.

הסקר נערך במהלך החודש שעבר, והשתתפו בו למעלה מ-700 שותפים ומנהלים בקרנות הון ברחבי העולם, כולל בישראל.

רו"ח יגאל בריטמן, מנהל-שותף עולמי של מגזר הטכנולוגיה, המדיה והתקשורת בדלויט, אמר עם פרסום הסקר, כי "שוקי ההון אמנם מציגים התאוששות מרשימה, אך המשבר עדיין כאן, והוא מתבטא, בין היתר, בירידות בביקושים ובהקשחת הסביבה העסקית". לדבריו, "הלקח של התנפצות הבועה נלמד: יש להתמקד בפורטפוליו ובחברות בשלבים מאוחרים, על מנת להבטיח את החזר ההשקעה".

אורנה ברי, יושבת הראש היוצאת של איגוד קרנות ההון סיכון, סבורה ש-"התעשיה עתירת הידע יכולה וראויה להמשיך ולהוביל את מדינת ישראל קדימה. הדבר יושג רק במסגרת חידוש הטיפול והמעורבות של מעצבי המדיניות ברמה הלאומית, בהתבסס על ההבנה של החשיבות של תעשיה זו והפוטנציאל הגלום בה. בניגוד לעבר, שבו הצליח המשק לנצל את יכולות ה-ICT (ר"ת Information Communication Technologies) ולהשתלב בהצלחה במהפכה העולמית בתחום, ההיצמדות לנתיב הקיים תמנע השתלבות במהפכות הנוכחיות: בריאות, אנרגיה, מים ואיכות הסביבה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים