סיטי טרנספורמר חשפה: רכב חשמלי עירוני ומתקפל ראשון מסוגו

הפיתוח מתוצרת כחול לבן, ושמו CT1 ● לדברי ד"ר אסף פורמוזה, מנכ"ל החברה, מדובר ב"גאווה לאומית: רכב כחול לבן ישראלי ראשון מסוגו בעולם, אשר מתאים את ממדיו כדי להתמודד עם אתגרי החנייה והתנועה בעיר"

הרכב המתכווץ שיפתור את בעיות החנייה בעיר? CT1. צילום: יח"צ

CT1 – הרכב החשמלי העירוני המתקפל הראשון מסוגו בעולם של סיטי טרנספורמר (CT), שהוא תוצר של חדשנות ישראלית ואיכות ייצור גרמנית – יושק רשמית לעולם בעוד כשלושה שבועות, בתערוכת IAA, שתתקיים ב-6 בספטמבר במינכן.

CT הוקמה בשנת 2014, כשמטרתה פיתוח רכבים עירוניים חשמליים זעירים, לייעול התניידות אישית, שיתופית ומסחרית בערים ברחבי העולם. המניע המרכזי של החברה היה מציאת פתרון לערים המתאפיינות בעומסי תנועה, מחסור במקומות חנייה, נתיבים צרים וזיהום אוויר, הפוגע בבריאות ובאיכות החיים.

כעת החברה מבשרת כי השלימה בהצלחה, וכמתוכנן, את מה שהיא מגדירה כ"אבן דרך משמעותית" – ייצור ראשוני לדגם החדש של הרכב העירוני החשמלי המתקפל, אשר יעבור אישור לתקינה אירופית עוד בשנת 2021.

סיטי טרנספורמר הודיעה על תחילת מכירה מוקדמת ל-2,000 מכוניות, לפי מחיר מוערך של 45 אלף ₪ (לפני מיסים), כשמכוניות ראשונות צפויות בישראל ב-2023.

ד"ר אסף פורמוזה, מנכ"ל סיטי טרנספורמר. צילום: יח"צ

ד"ר אסף פורמוזה, מנכ"ל סיטי טרנספורמר. צילום: יח"צ

לדברי ד"ר אסף פורמוזה, מנכ"ל CT, מדובר ב"דור הרכבים החדש, בעיצוב חיצוני ופנימי חדשניים ועדכניים ובביצועי נסיעה משופרים מהותית מדגם אב-הטיפוס שכבר הוצג". הוא הדגיש כי החשיפה בישראל היא לפני שהמוצר "מוצג לעולם כולו בתערוכת הרכב העולמית".

"אני נרגש לבשר שלאחר שנים רבות של מחקר ופיתוח, אנחנו חושפים את הדור החדש של הרכבים שלנו, פרי שילוב ייחודי של חדשנות ישראלית עם איכות ייצור גרמנית", הוסיף ד"ר אסף פורמוזה. "בחרנו לחשוף בפעם הראשונה את הרכב המהפכני הזה דווקא בישראל, כי עבורנו, זו בראש ובראשונה גאווה לאומית: רכב כחול לבן ישראלי ראשון מסוגו בעולם, אשר מתאים את ממדיו כדי להתמודד עם אתגרי החנייה והתנועה בעיר".

הרכב מתרחב ומתכווץ – ולכן מאפשר חנייה בקלות בעיר

לפי החברה, הדגמים החדשים של הרכב החשמלי המתקפל יוצרו בתקני איכות מהגבוהים בעולם, במפעלי היצרן הגרמני, ונבחנו מזה תקופה בתנאי סביבה ומזג אוויר מגוונים, בכדי להבטיח עמידה בתהליך התקינה האירופי. הדגמים מיטיבים לנסוע בכל מזג אוויר, מאיצים למהירות של 90 קמ"ש במצב "פתוח" ובעת הצורך, מסוגלים "להתכווץ" לרוחב מטר בודד, המאפשר להם לחנות במרווחים בהם רכבים רגילים אינם מסוגלים לחנות.

"כלי הרכב שאנחנו מפתחים בסיטי טרנספורמר", הסביר ד"ר אסף פורמוזה, "יעניקו למיליארדי אנשים, החיים ועובדים בעיר, אלטרנטיבה חדשה לניידות אפקטיבית וירוקה: כזו המשלבת בין יתרונות הבטיחות והנוחות של נהיגה במכונית, עם יתרונות החנייה, התמרון והחיסכון של שימוש באופנוע. זאת, ללא החסרונות הקיימים במכונית ובאופנוע".

כדי לענות על פונקציות אלו, הפלטפורמה התחתונה של CT1 משלבת מנגנון קיפול ייחודי ומוגן בפטנט, המסוגל להתרחב ולהצר עצמו בלחיצת כפתור (בגרסות המשך  – בצורה אוטונומית), כדי להתמודד בצורה מיטבית עם אתגרי התנועה והחנייה בעיר ובאזורים צפופים.

במצבו "הפתוח" בעת נהיגה עירונית, רוחבו של הרכב עומד על כ-1.4 מטר – לשם השוואה, צר יותר מרכב הסמארט. אולם כאשר נהג ה-CT1 מעוניין לחנות או לתמרן במרווח צר במיוחד (לדוגמה, בין שני רכבים הנעים או חונים בנתיבים סמוכים), פלטפורמת הרכב "מתכווצת" לרוחב המאפשר לרכב לחנות בנוחות בחנייה המתאימה לאופנוע, או להחנות ארבעה רכבי CT1 בשטח חנייה של מכונית רגילה – חיסכון של עד 75% בשטח החנייה.

אלא שבעוד שהפלטפורמה מתכווצת ומתרחבת דינמית, תא הנוסעים עצמו נותר ללא שינוי. הפלטפורמה הטכנולוגית החכמה של הרכב מספקת מודולריות וגמישות יוצאי דופן בעיצוב תצורת תא הנוסעים. תא הנוסעים עצמו מתוכנן לניצול מרחב מירבי, כך שגם במצבים המכווצים מסוגל הרכב להסיע נהג ונוסע בוגר מאחור, נהג ושני ילדים מאחור, או לשאת מטען בנפח של כ-1,000 ליטרים. גמישות זו מאפשרת להתאים את תא הנוסעים למגוון יישומים, לדוגמה לצורך רכבי הצלה, רכבי לוגיסטיקה, רכבים שיתופיים, רכבים פרטיים, רכבי שילוח והפצה ועוד.

מרכז המו"פ של החברה נמצא בישראל, ובו צוות רב-תחומי הכולל מומחה גרמני בעל מוניטין עולמי בתעשיית הרכב העולמית וממציא רכב הסמארט, דוקטורים להנדסת מכונות, מהנדסי רכב ומכונות, מעצבי רכב והנדסת-אנוש זוכי פרסים בינלאומיים, פיזיקאים, מומחי חדשנות בוגרי אוניברסיטת הסינגולריות (Singularity) של נאס"א, ובכירים במערכת הביטחון לשעבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים