עוד צרות לוואווי: הרשויות האמריקניות מנהלות חקירה פלילית נגדה

התובעים הפדרליים השיקו חקירה פלילית של הענקית הסינית, בגין גניבה לכאורה של סודות מסחריים עסקיים משותפים בארה"ב, ביניהם טכנולוגיה המשמשת את T-Mobile לבדיקת טלפונים חכמים, כך על פי אנשים המכירים את הנושא

Huawei

כאילו אין לוואווי ולעסקיה בעולם מספיק קשיים – התובעים הפדרליים בארה"ב עוסקים בחקירה פלילית של ענקית הטלקום הסינית. החוקרים בודקים האם החברה גונבת סודות מסחריים עסקיים משותפים בארה"ב, כך דווח הוול סטריט ג'ורנל, בהתבסס על דבריהם של מקורות אנונימיים ויודעי דבר.

העיתון דיווח כי אחד הגורמים שהאיצו את החקירה הייתה תביעה אזרחית, שהוגשה ב-2017 בסיאטל, על ידי חברת T-Mobile כנגד וואווי – יצרנית הטלפונים וציוד התקשורת. ענקית הטלקום האמריקנית T-Mobile האשימה את וואווי בגניבת מידע הקשור לרובוט, המשמש לבדיקת טלפונים ניידים. במקרה זה מצא חבר מושבעים הפדרלי את וואווי אחראית לגניבה של הטכנולוגיה הרובוטית של T-Mobile, כך לפי המקור שדיבר עם העיתון.

הג'ורנל דיווח כי החקירה הפלילית הפדרלית נמצאת בשלב מתקדם ושכתבי האשמות הם עניין של זמן קצר, אולם משרד המשפטים לא הגיב לפנייה של CNN Business או לוול סטריט ג'ורנל.

עוד פגיעה במוניטין המעורער בלאו הכי

וואווי נמצאת מזה זמן ארוך תחת לחץ הולך וגובר בארה"ב, אירופה ובמקומות אחרים בתוך חששות הולכות וגדלות כי הממשל הסיני משתמש בציוד שלה לצורכי ריגול. בכירי וואווי הכחישו אש האשמות, כשביום ג' השבוע חרג מייסד החברה, רן ז'נג-פאי, משתיקה בת כמה שנים כדי להתייצב מול התקשורת העולמית ולומר: "ווואווי רק רוצה לעשות עסקים ולא מעוניינת בריגול אחרי מדינות אחרות". הוא הודה כי הוא חבר המפלגה הקומוניסטית הסינית ואוהב מאוד את ארצו אבל טען שפרטיות המשתמשים היא הראשונה שנמצאת לנגד עיניו.

ז'נג-פאי קיבל את ההחלטה יוצאת הדופן לדבר בשל המצב המורכב שאיתו מתמודדים הוא, החברה שלו ואף משפחתו, בחודשים האחרונים, שמציב את וואווי גם בלב הסכסוך ומלחמת הסחר שבין סין וארצות הברית בתחום הטכנולוגי של העולם. לדבריו החברה שלו מעולם לא קיבלה כל בקשה מהממשל בבייג'ינג להשיג בעבורו מידע לא חוקי בכל דרך שהיא.

בתו של ז'נג-פאי, מנג ואנזו – שהיא סגנית הנשיא של וואווי וגם סמנכ"לית הכספים של החברה – נעצרה בקנדה בתחילת דצמבר באשמת הפרת האמברגו על איראן. היא שוחררה בערבות, אבל מועמדת להסגרה לארצות הברית והשימוע בעניינה יערך בקרוב. הוא אמר לכתבים כי הוא מתגעגע לבתו "מאוד", והכחיש כל עוול מצידה כחלק מפועלה בחברה.

שבאחרונה נחשף כי על פי מסמכים חדשים שהתגלו אין לפקפק או לזלזל בעומק קשריה של ענקית הטכנולוגיה הסינית עם איראן ועם סוריה, שגם היא זוכה לכתף קרה במערב בשל התנהלותו האכזרית של נשיאה בשאר אסד עם בני עמו.

קשרי המסחר של וואווי עם המדינות הגדולות – כולל ארצות הברית, אוסטרליה, ארצות אירופה אחרות – לא נפסקו למרות החששות, אבל המוניטין שלה, שבלאו הכי נמצא בספק מזה זמן, הולך ומתערער. הפרשיה החדשה הזו, ומשפט בעניינה בארה"ב, אם יפתח, בוודאי שלא תתרום לו.

וואווי סירבה להגיב לתקשורת על הפרסומים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים