האם סלברייט הישראלית תהיה זו שתושיע את ה-FBI?

האם החברה תצליח לפרוץ את ה-iPhone 5c הכה מדובר? על פי דיווחים, היא תנסה לבצע "שיקוף זיכרון" - העתקת התכנים ששמורים בזיכרון הפלאש של הטלפון, מבלי לבצע פריצה למכשיר עצמו

הסודות שמורים לנצח. או שמא? אילוסטרציה: BigStock

סלברייט (Cellbrite) מפתח תקווה, חברה שמתמחה בתחום הזיהוי הפלילי הדיגיטלי, היא כנראה זו שאמורה לעזור ל-FBI לפרוץ את מכשיר ה-iPhone 5c של המחבל מסן ברנדינו, סאיד פארוק.

כזכור, משך משרד המשפטים האמריקני את בקשת השימוע בבית הדין הגבוה שמטרתו הייתה לקבוע שבית דין פדרלי יכול להורות לאפל (Apple) לפרוץ את המכשיר המדובר, כשדוברת משרד המשפטים אף הוציאה הודעה בו היא מאשרת שיש פתרון שנמצא בבדיקה, ושהמשרד מגלה אופטימיות זהירה.


סלברייט חתומה על מספר הסכמי שירות עם משרדים אמריקנים, וביניהם גם ה-FBI, והיא מסייעת למעשה לשירותי ביון באיסוף חומרים רלוונטיים במטרה להביא פושעים לדין על סמך המידע הנאסף. במקררה הזה, נזכיר, רוצה ה-FBI לגלות אנשי קשר שייתכן וכלולים בתא הטרור בו פעל פארוק.

ההערכה היא שהחברה תנסה לבצע "שיקוף זיכרון" – העתקת התכנים ששמורים בזיכרון הפלאש של המכשיר מבלי לבצע פריצה למכשיר עצמו. החברה תכין מספר העתקים של האחסון ובהעתקים הללו ינסו לאתר הסיסמה, ולא בזיכרון של המכשיר, דבר שיכול להוביל לפגיעה בתכנים. כל דרך אחרת יכולה לפגוע במידע, ולמעשה ה-FBI כבר היה יכול לנסות אותה עד עתה.

השיטה של סלברייט, אם ההערכות נכונות, לא תיגע למעשה במקור המידע הראשי.

כך או כך, בית המשפט שאישר בינתיים את בקשת ביטול השימוע, דורש ממשרד המשפטים להגיש דו"ח מצב ב-5 באפריל. אז נדע אם אפל נחלצה מהמצב הלא נעים אליו נקלעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים