האם ה-FBI מצא מי שיפרוץ למכשיר של אפל?

ההערכות לכך התחזקו לאחר שנציגי משרד המשפטים האמריקני ביטלו אתמול את השימוע, שמטרתו הייתה לקבוע האם בית משפט פדרלי יכול להורות לענקית לפתוח את הטלפון שעבר הצפנה

בדרך כזו או אחרת המידע ייצא לאור. אילוסטרציה: BigStock

האם הסאגה שנפתחה בין ה-FBI לאפל (Apple) עומדת לבוא לקיצה?

כזכור, דרש שירות הביטחון הפדרלי מאפל לפתוח את מכשיר ה-iPhone 5c של המחבל מסן-ברנרדינו, סייד פארוק, אך זו סירבה. ה-FBI כנראה מצא פתרון בדמות חברה מצד שלישי שמצאה את הדרך לעקוף את ההגנות שהכניסה אפל למכשיר, ובעצם לפרוץ אליו.

ההערכות לכך התחזקו לאחר שנציגי משרד המשפטים האמריקני ביטלו אתמול את השימוע שמטרתו הייתה לקבוע האם בית משפט פדרלי יכול להורות לאפל לפתוח את הטלפון כדי שניתן יהיה להציג את המידע שעבר הצפנה.

בית המשפט קיבל את בקשת הביטול אך הורה למשרד המשפטים להגיש דו"ח מצב ב-5 באפריל, כך שלרשות החברה המסתורית, שהרשויות שומרות על זהותה בינתיים בסוד, יש פחות משבועיים לחלץ את המידע מהטלפון המדובר.

"יש לבצע בדיקה כדי לקבוע האם השיטה המוצעת מעשית ולא תפגע במידע שב-iPhone של פארוק. אם היא מעשית, היא תבטל את הצורך בסיוע מאפל שכפי שמחייב בנושא החוק All Writs Act", נכתב בבקשה שהוגשה לבית המשפט.

מאוחר יותר הוציא משרד המשפטים הודעה מסודרת בנושא. "אנחנו נשארים אופטימיים אך בזהירות. זו הסיבה שביקשנו מבית המשפט לספק לנו זמן מה לבדוק את האפשרות הזו. אם הפתרון הזה יעזור, הוא יאפשר לנו לחפש בטלפון ולהמשיך בחקירה שלנו לגבי התקפת הטרוריסטים שגרמה להריגת 14 אנשים ולפציעת 22 נוספים", אמרה דוברת המשרד, מלאני ניומן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים