נעים להכיר: Imonomy

והפעם: חברה שפיתחה אלגוריתם שמבין מה יש בתמונה ולפי זה מתאים מודעה שממנה ניתן להרוויח מפרסום ● הצצה למערכת שמייצרת פרסום מתמונות

אורן דרור ועמית חליוה.Imonomy

imonomy הינו סטארט- אפ  שהוקם בשנת 2012 על ידי אורן דרור ועמית חלאוה-אלון, בוגרי AOL, שעברו מספר ארגונים שבוצע בהם אקזיט. השותפים בעלי ניסיון בעבודה עם Publisher פיתחו אלגוריתם שמבין מה יש בתמונה ולפי זה מתאים מודעה שממנה ניתן להרוויח מפרסום. המוצר של Imonomy בא לתת כלי למפרסמים גדולים, בעלי בלוג ויוצרי תוכן לעשות מוניטיזציה מתכנים ומספק כלים נוספים שעוזרים בכך.  הטקסט שלעצמו אינו מספיק בכתבות ולכן מצרפים תמונה רלבנטית שמושכת את תשומת הלב של הקורא, החברה מספקת מאגר תמונות של למעלה מ 10 מיליון תמונות ממנו ניתן לבחור תמונה רלבנטית לכתבה. המוצר מאפשר לשתול פרסומות בתוך התמונות בהתאם לתוכן, למשל כתבה על מקסיקו תוכל להוביל לפרסומת על בירה קורונה, או טיול מומלץ או מלון במקסיקו.

סמנכ"ל השיווק, אבישי סם ביטון, מדבר על המנוע שעומד מאחורי הפעילות"החברה פיתחה מנגנון בשם  Visual semantic engine אשר עושה התאמה מדויקת בין התמונה למודעה, אשר יכולה להגיע ממגוון מקורות, אחת הבעיות המרכזיות שאתרי תוכן מתמודדים איתם בשנים האחרונות, הוא עיוורון באנרים, אתרים עמוסים בבאנרים של פרסום, והגולשים התרגלו להתעלם מהם. פרסום על גבי תמונות מקבל חשיפה גדולה יותר, והיכולת להתאים מודעה, בהתאם לתוכן הכתבה, בהתאם למה שנראה בתמונה מוביל להיענות גבוהה. פעילות השיווק נעשית בקהילת המפרסמים, אשר רואים באתרים של עמיתים שלהם את הפרסום ומבינים את הערך שזה נותן להם" "היכולת שלנו לייצר להם הכנסות היא בעלת ערך משמעותי ועושה את ההבדל בין תחזוקת אתר באופן עצמי לבין יצירת רווחים והכנסות. הפעילות שלנו נעשית בצורה נכונה עבור הצופה בתוכן ומכאן הצלחתה, אנחנו לא מפרסמים משהו שלא קשור למבקר באתר, אנחנו מפרסמים מודעה לפי התוכן הטקסטואלי ותוכן התמונה אותה רואה הגולש, מכאן ההקשר עושה את העבודה ומוביל לכניסות רבות"

מאגר התמונות הענק של החברה עונה על הצורך לפרסם תמונה במאמר, שיתרום להעלאת הערך שלו בעיני הקורא, אך גם על ההימנעות מרכישת תמונה שכרוכה בעלות גבוהה , כאשר מדובר בכתיבת תכנים מרובים וגם מקלה על איתור התמונה המתאימה.

בניית מאגר התמונות הגדול הוא פעילות חכמה שהחברה ביצעה, בה היא סורקת את כל האתרים אשר מספקים תמונות ללא זכויות יוצרים בעולם ללא הפסק, כך היא מצליחה לספק תמונות רבות ללא תשלום ולקטלג אותם על מנת לבצע התאמה מדויקת עבור הפרסום לאתרי התוכן.

 

כל אחד יכול להשתמש במערכת, החל מעורך בלוג בעל אלפי כניסות ועד אתרים תוכן גדולים, לחברה יש יותר מ 10,000 מפרסמים בנישות תוכן שונות.

מבחינה שיווקית לכל מפרסם ממונה מנהל תיק , והחברה מאפשרת CPM  גבוה, כאשר יש טראפיק גבוה לאתר התוכן המפרסמים הקטנים יכולים לקבל הכנסה של מאות דולרים בחודש והגדולים מגיעים לאלפי ועשרות אלפי דולרים. החברה שיושבת באזור הבורסה ברמת גן מונה 15 עובדים וכיום נמצאת בתהליך גדילה, החברה מחפשת לגייס מנהלי תיקים.

החברה ביצעה גיוס סיד של 400K ממשקיעי אנג'ל , שאחד מהם הוא ינון אקסל מייסד חברת קסמבה אשר נרכשה על ידי Live person. יצוין כי imonomy הצליחה להגיע למצב של איזון כספי עם ההכנסות שגדלות. החברה זוכה עתה לחיזוק נוסף עם פניה של מאות מפרסמים שעבדו עם חברת LUminate, שנרכשה על ידי יאהו! (!Yahoo). החברה תפנה לגיוס משמעותי בהמשך הדרך כאשר המטרה המובהקת היא להפוך להיות מובילה בתחום פרסום על גבי תמונות ולהגדיל את נפח הפעילות באתרים גיאוגרפיים מובילים בעולם.

חוות דעת אישית:

חברת imonomy נמצאת בגידול משמעותי עם צוות חזק ומנוסה אשר מנווט על ידי ינון אקסל.

החברה נמצאת על מסלול נכון מאוד מבחינת המוצר שלהם שמצליח לפרסם מבלי לעצבן גולשים, או לגרום להם להתעלם מהפרסום.
שימוש במאגר תמונות מהווה פותר עבור אתרים רבים כאב ראש גדול של איתור תמונות ותשלום עבורם.

בתחרות בשוק הפרסום בין ענקי הפרסום, דוגמת גוגל (Google) ויאהו!, לא יהיה זה בלתי הגיוני שעם הגדלת הפעילות ויצירת אפיקי הכנסה גבוהים וגדלים , החברה תירכש בסכום של מאות מילוני דולרים בשנים הקרובות.

הכותב הינו יזם ויועץ בתחום הניו מדיה. מעוניינים להופיע במדור? לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים