מאסק עקף את בזוס כאיש העשיר בעולם – ושוב הטריל אותו

מנכ"ל SpaceX כתב כי הוא שולח ליריבו הגדול שני טוקנים, פסל עם הספרה 2 ומדליית כסף - לאחר שבזוס ירד למקום השני ברשימת עשירי העולם של פורבס ● כמה שווה כל אחד מהם?

בין עשירי הטק שהפסידו השנה כרבע טריליון דולר. מימין: ג'ף בזוס ואילון מאסק

אילון מאסק אוהב להיות עשיר, ויותר מזה אוהב להטריל. במיוחד את ג'ף בזוס. האיש, בין הבולטים בשמי (…) עולם הטכנולוגיה (והחלל) בשנים האחרונות, הפך ביום ב' האחרון לאיש העשיר ביותר בעולם, לאחר שעקף את בזוס, ובעקבות זאת החליט לעקוץ את יריבו הגדול. במייל ששלח לפורבס, שמפרסמת את רשימת העשירים, כתב מאסק כי "אני שולח לג'פרי ב. (ג'ף בזוס – י"ה) פסל גדול עם הספרה 2, יחד עם מדליית כסף".

כמה כל אחד מהם שווה? על פי הרשימה של פורבס, הונו של מנכ"ל טסלה ו-Space X עומד כיום על 201.1 מיליארד דולר, לאחר שבחודש האחרון הוא צמח ב-832 מיליון, בעוד שזה של מנכ"ל אמזון ובלו אוריג'ין צנח באותה התקופה ב-759 מיליון ל-192.3 מיליארד "בלבד". מדובר בעלייה של 0.42% למאסק ובירידה של 0.39% לבזוס – אמנם הרבה כסף, לפחות במונחים של בני אדם רגילים, אבל שיעורים זניחים. בלומברג מעריכה את ההון של כל אחד מהם בסכום גבוה קצת יותר – 213 מיליארד דולר למאסק ו-197 מיליארד לבזוס. כך או כך, מנכ"ל טסלה הוא האיש השלישי בעולם שהגיע להון של יותר מ-200 מיליארד דולר.

מאז תחילת השנה, מאסק הגדיל את הונו ביותר מ-43 מיליארד דולר, בעוד שההון של בזוס גדל בסכום הנמוך משבעה מיליארד.

שני המולטי מיליארדרים נמצאים בצמרת הרשימה בחודשים האחרונים, כאשר זו לא הפעם הראשונה שבה הם החליפו מקומות: מנכ"ל טסלה עקף את מנכ"ל אמזון גם בחודש ינואר, אם כי לזמן קצר. הוא היה הראשון לעשות זאת מאז שבזוס התייצב בראש הרשימה לפני ארבע שנים.

"מגיש תביעות במשרה מלאה" ו-"מעתיקן"

היריבות בין מאסק לבזוס נמשכת כבר לא מעט שנים (15, אם לדייק, הרבה לפני שמאסק עלה בכלל לכותרות), ונסבה בעיקר סביב המרוץ של השניים לחלל (וכמובן, כסף ואגו). בזוס ניצח במרוץ הזה, לאחר שהמריא אל מחוץ לאטמוספירה לפני שמאסק שיגר את החללית שלו לשם. אגב, מאסק בחר שלא לטוס בעצמו – אלא להטיס אחרים. בגרדיאן מכנים את ההתנצחויות בין השניים – שיש להודות שבאות בעיקר מצדו של מאסק – "מצופות זהב" וחובטות. לאחר שיריבו הגדול החליט לפרוש מתפקיד מנכ"ל אמזון, טען מאסק שהוא עשה זאת "כדי לעבוד במשרה מלאה בהגשת תביעות נגד SpaceX". בעבר הוא אף קרא לו "מעתיקן".

אחרי שני היריבים, במקום השלישי ברשימה ממשיכים להיות ברנר ארנו, מנכ"ל ויו"ר LVMH, שמחזיקה במותג לואי ויטון, ובני משפחתו. חמשת המקומות הבאים מורכבים מבכירי היי-טק: ביל גייטס, שבמשך שנים עמד בראש הרשימה, ממשיך להימצא במקום הרביעי, עם הון של 129.5 מיליארד דולר. למרות הסכם הגירושין בינו לבין מלינדה, הונו גדל מאז תחילת השנה ב-205 מיליון דולר. במקום החמישי נמצא מארק צוקרברג, שהונו ירד מאז ינואר ב-366 מיליון דולר, למרות ההצלחה והרווחים הרבים שפייסבוק גרפה בתקופת הקורונה. אחריו מדורגים לארי אליסון מאורקל עם 119.6 יליארד דולר ושני מייסדי גוגל, לארי פייג' וסרגיי ברין, שהונם נאמד ב-115.3 מיליארד וב-111.1 מיליארד דולר, בהתאמה. כל אחד מהשניים הפסיד בחודשים האחרונים 1.2 מיליארד דולר. וורן באפט והמיליארדר ההודי מוקש אמבני סוגרים את העשירייה הראשונה. מעניין לציין שאת העשירייה השנייה פותח סטיב באלמר, שהיה מנכ"ל מיקרוסופט עד 2014 ומאז די ירד מהכותרות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים