התקפת כופרה על ג'יגה בייט; בין הנפגעות העיקריות מחשיפת מידע: AMD ואינטל

הקבוצה הפורצת, RansomEXX, לא מסרה את הדרישות שלה באופן ציבורי, אבל מאיימת לחשוף את המידע שנגנב אם החברה לא תשלם - והנפגעות העיקריות מחשיפה כזו אמורות להיות AMD ואינטל

(עוד) מתקפה שצריכה להדליק נורה אדומה אצל ארגונים. צילום אילוסטרציה: BigStock

ג'יגה-בייט, אחת מהיצרניות הבולטות ביותר בשוק המחשוב האישי, נפלה קורבן להתקפת האקרים, שהצליחו לחדור לשרתי החברה, לגנוב מהם מידע, להצפין אותו ואף לגרום לכך שהחברה תדמים בסופו של דבר את השרתים במטה שלה בטאיוון עד להודעה חדשה – כשהדממה זו פוגעת באתרי השונים של החברה.

הקבוצה הפורצת, RansomEXX, לא מסרה את הדרישות שלה באופן ציבורי, אבל היא כן סיפרה שגנבה נתונים בהיקף המסתכם ב-112 גיגה-בייט של מידע, ושהיא מאיימת לחשוף אותו אם החברה לא תשלם – והנפגעות העיקריות מחשיפה כזו אמורות להיות לפי הדיווח AMD ואינטל.

ג'יגה-בייט היא יצרנית של לוחות אם ומחשבים וכרטיסי מסך גדולה, וגם של אביזרים בהיקף גדול. כדי לייצר את הלוחות והמחשבים, וגם את כרטיסי המסך, החברה חותמת על הסכמי NDA מול ספקיות כמו אינטל ו-AMD כדי לקבל נתונים להכנסת הרכיבים הללו בהתאם לצרכים השונים. את המידע הסודי הזה מאיימת כרגע RansomEXX לחשוף, אם כי לא ברור  מה הדדליין שהציבה בפני ג'יגה-בייט.

עוד חברה שנמצאת ברשימת המאוימות היא AMI, שמייצרת קושחה עבור חלק מלוחות האם של ג'יגה-בייט, וכן עבור כמה מחשבי כרומבוק מסוימים שהחברה מייצרת.

מג'יגה-בייט נמסר, שהשרתים הפגועים נותקו מהרשת הכללית של החברה, ושהיא פנתה לרשויות החוק. היא גם לא אישרה שהתוקפת היא אכן RansomXXX ושהפרטים שנגנבו אכן כוללים מידע מסחרי סודי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים