גוגל עתידה לאפשר למשתמשי אנדרואיד לבטל מעקב אחריהם

הפייננשל טיימס היה הראשון לחשוף שהענקית ממאונטיין וויו הודיעה למפתחים על הגנות חדשות למשתמשי מערכת ההפעלה שלה ● המהלך מגיע בעקבות אפל, שכבר החילה אפשרות לביטול מעקב בהגדרות מכשיריה ב-iOS 14.5

תאפשר הפסקת מעקב. גוגל. צילום אילוסטרציה: BigStock

בעתיד הלא רחוק יוכלו משתמשי מכשירים מבוססי מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל (Google) לבחור להפסיק מעקב אחריהם לצורכי פרסום, בדומה לאופציה הקיימת כבר בעבר משתמשי iOS של אפל (Apple), המכונה ATT (ר"ת App Tracking Transparency), שהוצגה ב-iOS 14.5. האפשרות החדשה להגנה על פרטיות המשתמש אמורה להיות זמינה לקראת סוף השנה, עם עדכון שירותי גוגל פליי (Google Play).

מתחרתה של גוגל, אפל, כאמור, כבר מציעה למשתמשיה אפשרות לבטל את הסכמתם למעקב באפליקציות מטעם מפרסמים, בכדי לחזק את השמירה על הפרטיות במכשיריה.

בדף התמיכה שלה למפתחים ציינה גוגל כי "החל מסוף שנת 2021, כאשר משתמש יבחר לצאת מפרסום מבוסס עניין, או מהתאמה אישית של מודעות, מזהה הפרסום לא יהיה זמין". החברה הבהירה גם כי היזמים וספקי שירותי המודעות או ניתוח הנתונים יוכלו לקבל התרעות על ביטול ההסכמה שביצעו המשתמשים.

המשתמשים חחליטו אם לבטלו. פרסום ממוקד באפליקציות. צילום אילוסטרציה: BigStock

המשתמשים חחליטו אם לבטלו. פרסום ממוקד באפליקציות. צילום אילוסטרציה: BigStock

מעקב לצורך פרסום מותאם אישית

הביזנס אינסיידר היה הראשון לדווח על הבשורה של גוגל למפתחים, ועדכן כי לפי אתר התמיכה של החברה למפתחיה, אפשרות הפרטיות החדשה תיכנס לתוקף בסוף שנת 2021. כאשר תכונה זו תופעל, תהיה למשתמשי אנדרואיד שליטה ואפשרות לחסום מעקב על ידי ביטולו בהגדרות. אחרי שמשתמש יבטל אפשרות זו, מפתחי היישום יפסיקו לראות את מזהה הפרסום הייחודי שלו, ולפיכך לא יוכלו עוד לטרגט אותו במודעות בהתאמה אישית.

מעקב הפרסום הקיים כיום במכשירי גוגל הוא מזהה ייחודי, המסופק על ידי שירותי גוגל פליי, והוא משמש כדי להתחקות אחרי המשתמש ולקבוע את סוג המודעות וחשיפתן בפניו במכשיריו.

על פי החברה, מזהה הפרסום מעניק למשתמשים בקרות טובות יותר ומספק למפתחים מערכת פשוטה וסטנדרטית כדי להמשיך לייצר רווח מהאפליקציות שלהם. ואולם, מאחר שאפל כבר סיפקה למשתמשיה את האפשרות לבטלו, הרי שגם גוגל נאלצת בעצם להיכנע ולתת ללקוחות שלה את היכולת לבטל את המעקב ויחד איתו את הפרסום הממוקד.

לפי גוגל, התכונה תתגלגל בצורה מדורגת, ותשפיע כהתחלה על אפליקציות הפועלות במכשירי אנדרואיד 12. מתחילת 2022 השינוי עתיד להתרחב, ולהשפיע על אפליקציות הפועלות בכלל המכשירים התומכים בגוגל פליי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים