מצעד חדי הקרן נמשך: סאנביט גייסה לפי שווי של 1.1 מיליארד ד'

החברה, שמציעה פתרון למתן אשראי בהתבסס על בינה מלאכותית, גייסה 130 מיליון דולר ממשקיעים כגון 11Group של דובי פרנסס, וחברות הביטוח מגדל והראל

מייסדי סאנביט. מימין: פרופ' תמיר חזן, אורנית מיזל, טל ריזנפלד וארד לברטוב. צילום: יח"צ

מצעד החברות הישראליות שמצטרפות למועדון החד קרן לא עוצר, והיום (ה') חברה נוספת הודיעה כי היא מצטרפת אליו – סאנביט, שפועלת בעולם הפינטק. זאת, לאחר שהיא הודיעה כי סיימה סבב גיוס D בסך של 130 מיליון דולר, לפי שווי של 1.1 מיליארד.

סאנביט פועלת בשוק האשראי האמריקני ומעסיקה 200 עובדים, מהם 40 במרכז הפיתוח שלה בבנימינה. היא פיתחה טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית שמאפשרת לחנויות בארצות הברית להציע ללקוחות לפרוס עסקה לתשלומים בעמדת המכירה, באופן שמותאם אישית לכל לקוח. את סאנביט הקימו ארד לברטוב, המשמש כמנכ"ל החברה, אורנית מיזל, סמנכ"לית הטכנולוגיות, טל ריזנפלד ופרופ' תמיר חזן, מומחה ללמידת מכונה מהטכניון.

סבב הגיוס הנוכחי הובל על ידי 11Group של דובי פרנסס ובין המשתתפים בו ניתן למצוא את זאב ונצ'רס, מגדל חברה לביטוח, קבוצת הראל, AltalR Capital ומור בית השקעות. עד כה, כולל הסבב הנוכחי, גייסה סאנביט 210 מיליון דולר במניות ומאות מיליוני דולרים בחוב.

הגיוס נועד לאפשר לסאנביט להרחיב את פעילותה בנקודות מכירה פיזיות ודיגיטליות, מרכזי שירות לרכב, מרכזי אופטיקה ומרפאות שיניים ברחבי ארצות הברית, ולפתח מוצרים נוספים. עם השלמת הגיוס, גיא פישר, מנהל חטיבת ההשקעות במגדל חברה לביטוח, יצטרף לדירקטוריון סאנביט כמשקיף.

אשראי לצרכים יומיומיים דחופים

בסאנביט אומרים כי שוק האשראי האמריקני שונה מהותית ממקבילו הישראלי. לחברות האשראי אין את המידע המדויק אודות ההכנסות וההוצאות של כל לקוח מחשבון הבנק שלו, והן מסתמכות על דירוג אשראי אישי-כללי, המבוסס על פרמטרים כמו היסטוריית תשלומים וניצול מסגרת האשראי. נוסף על כך, חברות האשראי מתמודדות עם עלויות גיוס לקוחות גבוהות. התוצאה היא שהלקוחות משלמים ריביות גבוהות על כרטיסי האשראי (עד 30% ריבית שנתית), וחלק גדול מהם (כ-40%) לא זכאי לכרטיס אשראי בעל מסגרת מספקת, ונאלץ להסתמך על הלוואות קצרות טווח בריביות שנתיות של מאות אחוזים. בנוסף, ללקוחות האמריקנים אין אפשרות "להיכנס לאוברדראפט" ולכן, רבים מהם לא מסוגלים להתמודד עם הוצאות חד פעמיות משמעותיות כגון טיפול באוטו, טיפול שיניים או ביצוע של רכישות גדולות.

על רקע זה, צומח בשנים האחרונות בארצות הברית שוק של חברות טכנולוגיה שמכונה BNPL (ר"ת Buy Now Pay Later – קנה עכשיו, שלם מאוחר יותר), או "אשראי בנקודת המכירה". משמעותו היא שהלקוח מקבל במעמד התשלום את המוצר או השירות שאותו הוא מעוניין לרכוש, אך התשלום עליו נעשה בתשלומים מותאמים אישית, מחושבים בעזרת גישה מהירה למידע ולמידת מכונה ולא תופסים את מסגרת האשראי שלו. התשלום המלא לבעל העסק עובר אליו באופן מידי מהגורם שנותן את האשראי.

בעוד שחברות רבות מציעות שירות BNPL לרכישות יומיומיות בפלטפורמות אונליין, סאנביט מציעה שירות אשראי בנקודת המכירה הפיזית לצרכים יומיומיים דחופים, שלרוב הם הכרחיים, יקרים ולא צפויים. היא פיתחה אלגוריתם מבוסס בינה מלאכותית מורכבת שיודע לנתח את היסטוריית האשראי של כל לקוח, ולהתאים את הצעת התשלומים לקנייה הספציפית. בסאנביט אומרים שזה מאפשר להגדיל את כוח הקניה של הלקוח ולבעל העסק להגדיל את המכירות (בתמורה לתשלום אחוז מסוים לחברה).

בחברה יודעים לספר שהמוצר שלה מוטמע ביותר מ-7,000 נקודות מכירה ברחבי ארצות ברית, כולל ב-1 מכל 4 סוכנויות לתיקון רכבים. – שוק שהיקפו בארצות הברית עומד על 216 מיליארד דולר וכולל 117 אלף נקודות מכירה.

לברטוב אמר כי "התמיכה המתמשכת שאנחנו מקבלים מהמשקיעים שלנו, לצד המחויבות והנכונות של משקיעים חדשים כמו מגדל והראל, מדגישים את חשיבות השווקים שאנחנו פועלים בהם. הצמיחה המהירה שלנו מוכיחה שיש ביקוש לשירות שמיועד ספציפית לצרכים יומיומיים. אלה שווקים ענקיים עם פתרונות מימון מיושנים. הציבור האמריקני מעוניין בשינוי ובטכנולוגיה חדשה שתענה על הצרכים שלו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים