"שני טיפים לסופה הגדולה: בנו איש שלג והתקינו מכשירי אל-פסק"

"אם קניתם מכשיר אל-פסק וטרם התקנתם אותו – גשו עכשיו, הוציאו אותו מהקופסה, חברו אותו למחשב הנייח או לנתב, וכך תגנו עליהם בעת הפסקת חשמל כתוצאה מהסופה", אמר איתן אלי, מנהל פעילות APC מבית שניידר אלקטריק

איתן אלי, מנהל פעילות APC מבית שניידר אלקטריק. צילום: דני שביט

"ההכנות לסופת החורף בעיצומן, ועיניי כולנו צופות אל מוקדי השלג הצפויים בצפון הארץ ובירושלים וסביבותיה. לצד ההכנות שמבצעות הרשויות, יש משהו שניתן וצריך לבצע כבר עכשיו, גם בבית, שיכול למנוע נזקים כבדים לציוד המחשוב היקר המצוי בבתים ועוגמת נפש לבעליהם. אנו מזהים אלפי אנשים שרכשו בחודשים האחרונים מכשירי אל-פסק, אך טרם התקינו אותם", אמר איתן אלי, מנהל הפעילות של APC מבית שניידר אלקטריק (Schneider Electric).

לדברי אלי, "סופות חורף גדולות מביאות איתן הפסקות חשמל, ואלו עלולות לגרום לנזקים בלתי הפיכים למחשבים, לנתבים או לציוד אלקטרוני רגיש אחר. ניתן למנוע נזקים אלה באמצעות אותם מכשירי אל-פסק המצויים עדיין באריזתם בארון בבית. לכן, אני קורא לציבור: רכשתם מכשיר אל-פסק וטרם התקנתם אותו? גשו עכשיו, הוציאו אותו מהקופסה, חברו אותו למחשב הנייח או לראוטר, וכך תגנו עליהם מפני הפסקת חשמל".

להתכונן לקראת הפסקות החשמל בסופה שבדרך. צילום אילוסטרציה: BigStock

להתכונן לקראת הפסקות החשמל בסופה שבדרך. צילום אילוסטרציה: BigStock

כולנו תלויים בפעולה תקינה של הנתב

"בתקופה זו בפרט, כשמיליוני ישראלים עובדים ולומדים מהבתים, קיימת תלות גבוהה ברציפות אספקת החשמל. הפסקת חשמל לא רק שמפסיקה את השגרה, אלא עלולה גם לפגוע בציוד המחשוב, בדגש על מחשבים נייחים ונתבים. הפסקות חשמל הנוצרות בשל קריסת עמודי חשמל, או קפיצות מתח פתאומיות המתרחשות כתוצאה מסופות ברקים, גורמות לכיבוי כפוי של המחשב, ועלולות לגרום לפגיעה בציוד החומרה שלו, להביא לאובדן מידע ובמקרים מסוימים – אף לשריפה ולאובדן של המחשב והמידע המצוי בו".

"מכשיר אל-פסק, UPS", הסביר אלי, "מספק למחשב עוד כ-30 דקות של גיבוי חשמלי' גם במקרה של הפסקת חשמל. וכך מאפשר גם המשך עבודה במצב של הפסקת חשמל, וגם כיבוי מסודר של המחשב, דבר שיכול למנוע את הנזקים האפשריים. יש חשיבות גם בחיבור הנתב למערכת אל-פסק, כדי להבטיח את אספקת האינטרנט הביתית. בבית ישראלי ממוצע, עשרות מכשירים מחוברים לרשת ה-Wi-Fi הביתית, וכל הפסקה של פעילות המכשיר הקריטי הזה עלולה לגרום לעצירת העבודה, הלימודים, פנאי ואף ביטחון – במקרה בו מחוברות מצלמות אבטחה לרשת האינטרנט. הנתבים הינם רגישים ופגיעה בהם כתוצאה מתקלה באספקת החשמל עלולה לגרום לאיפוס של הגדרות המכשיר, המצריכה לעיתים הגעת טכנאי לתיקון, ולאובדן החיבור לאינטרנט".

"הנתב הפך למכשיר המחבר את הבתים שלנו לעולם החיצון", סיכם אלי, "גיבוי החשמל לנתב מאפשר להמשיך לעבוד על מחשבים ניידים וטאבלטים גם במהלך הפסקות חשמל, וכך – להשאיר את הבית מחובר לרשת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים