עלילות ג'ון מק'אפי: נעצר בספרד בחשד להונאה

אם יוסגר לארה''ב ויורשע, ''מר אנטי-וירוס'' צפוי למאסר של עד 30 שנה

ג'ון מק'אפי (המנוח), מייסד החברה שנקראת על שמו.

המולטי-מיליונר האקסצנטרי ג'ון מק'אפי נעצר בספרד בחשד להונאה.

מק'אפי פעיל בשנים האחרונות בעולם מטבעות הקריפטו. על פי משרד המשפטים בארה"ב, מק'אפי מואשם בהעלמת מיסים מכספים בסך יותר מ-23 מיליון דולרים, שאותם הרוויח בשל קידום של מטבעות קריפטוגרפיים, עבודות ייעוץ, הרצאות ומכירת הזכויות לסרט דוקומנטרי על אודותיו. לפי משרד המשפטים, בשנים 2014-2018 מק'אפי לא הגיש  דו"חות מס והסתיר את הנכסים שבבעלותו – לרבות נדל"ן, מכונית ויאכטה – אותם רשם על שמם של אחרים על מנת להתחמק מתשלום מיסים.

לפני כשלוש שנים, כאשר ההייפ של מטבעות הקריפטו היה בעיצומו, מק'אפי הכריז בפני עוקביו הרבים כי ימליץ להם באילו מטבעות כדאי להשקיע. מה שהוא "שכח" לספק להם היה, שהוא קיבל עמלות שמנות בעבור ההמלצות. בשל הסתרת העובדה שהייעוץ לכאורה היה ממומן, והוא כלל לא בדק את המטבעות שעליהן המליץ, מק'אפי צפוי לתביעה נוספת, מצד ה-SEC, הרשות לניירות ערך האמריקנית. זאת, כי ההמלצות שלו התגלו כחסרות ערך. על פי הרשות, בין סוף 2017 לתחילת 2018 מק'אפי המליץ לעוקביו על לפחות שבע מטבעות קריפטו ראשוניות.

מק'אפי צפוי להיות מוסגר לארה"ב. היה ויורשע – הוא צפוי למאסר של עד 30 שנה בשל ריבוי עבירות.

ביולי 2019 מק'אפי, שכבר שנים אינו הבעלים של החברה הנושאת את שמו, יצא בהודעה מהיאכטה שלו, העוגנת בנמל הוואנה, על כך שירוץ לנשיאות ארה"ב ב-2020 – מקובה. "זה לא יהיה קמפיין רגיל", הבטיח האיש האקסצנטרי. "אני מבוקש כפושע על ידי הממשלה שאני רץ לנשיאותה", הוסיף בראיון שאותו ערך כשהוא יושב ביאכטה לבנה, לצידו שבעה יועצי קמפיין ושני כלבים ענקיים.

מק'אפי בן ה-75 טוען, כי הוא עדיין מתפרנס לא רע בכלל מחברת הסייבר שהקים, ושממנה התפטר ב-1994. החברה היא בעלת שם מוכר ומוניטין נחשבים, וזיכתה את מק'אפי בכינוי "מר-אנטי-וירוס", אבל הוא מזמן כבר לא בעליה. ב-2010 היא נרכשה על ידי אינטל (Intel) בעבור סכום של 7.68 מיליארד דולר. על שמה, שהוא שמו, התקוטט המייסד הפורש עם ענקית השבבים קשות.

הוא עשה בחייו הרבה רעש, ששיאו אולי בהכרזה כי יאכל את איברי המין שלו אם מטבע הביטקוין לא יגיע לערך של מיליון דולר עד שנת 2020. הביטקוין אמנם נסק, נפל והתאושש, אולם לא נסק לגבהים שאותם הבטיח.

היזם הפרובוקטור, שנולד בבריטניה בבסיס חיל האוויר האמריקני, מעולם לא נחשב שפוי במיוחד. מצד אחד הוא היה מדען בנאס"א – ומנגד, הצליח להתחמק מרצח שכנו בבליז.

ב-2016 הוא כבר ניסה לרוץ לנשיאות, אך נכשל כשהוכרע על ידי גארי ג'ונסון, מועמד אחר של המפלגה, שהמשיך במירוץ וזכה רק בקצת יותר מ-3% מהקולות בבחירות הכלליות.

מק'אפי – שהודה בעבר כי לא שילם מס הכנסה במשך שמונה שנים מסיבות אידיאולוגיות, ושרשות גביית המיסים של הממשל הפדרלי של ארצות הברית, ה-IRS, הגישה נגדו כתב אישום בנדון וערעורו בנדון נדחה – עזב את ארה"ב ועבר לאיי בהאמה, כדי להימנע ממשפט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים