"האג'ייל יוצא מה-IT אל עבר השדה העסקי"

"האג'ייל מיושם באחרונה באופן כולל יותר בארגונים: לא רק איך עושים את העבודה עצמה, אלא כיצד הלקוחות משתמשים בתוצרים ואיך התוצרים משפיעים", אמר ארז טצ'ר, מייסד ומנכ"ל אג'יילספרקס

ארז טצ'ר, מנכ"ל אג'יילספרקס. צילום: ניב קנטור

"יש התפתחות טבעית של הפיתוח באג'ייל. הוא כבר לא רק בארגוני פיתוח ותוכנה – אלא בכלל הארגון. האג'ייל יוצא ממחלקות ה-IT אל עבר שאר חלקי הארגון, אל השדה העסקי", כך אמר ארז טצ'ר, מייסד ומנכ"ל אג'יילספרקס.

טצ'ר פתח את כנס Agile Israel 2020. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים ובשיתוף אג'יילספרקס, נערך היום (ד') באופן וירטואלי בהשתתפות מאות מומחים ואנשי מקצוע.

לדברי טצ'ר, "אנחנו רואים באחרונה שהאג'ייל מיושם באופן כולל יותר בארגונים: לא רק איך עושים את העבודה עצמה, אלא כיצד הלקוחות משתמשים בתוצרים ואיך התוצרים משפיעים, מה האימפקט שלהם. בנק, למשל, ימדוד כיצד המשתמש משתמש באפליקציה דיגיטלית ואיך הפיתוחים שלו מביאים להצלחה עסקית. כיום מתחילים להסתכל על האימפקט, על ההשפעה של מה שנעשה בפיתוח אג'ילי".

הוא הסביר כי "המדידה עוברת יותר ויותר לצד של הלקוח והתוצאות העסקיות של הארגון. המעבר לענן מסייע רבות ובא בהלימה למגמה זו. מודדים את מה שהלקוח הסופי עושה עם תוצר הפיתוח, ולא רק את מה שהמפתח פיתח באג'ייל. אג'יליות עסקית היא נושא חם ומתפתח. הארגון כולו פועל למען המטרות העסקיות, מגיב מהר ומתאים את התוצרים שלו, בשיתוף פעולה של כלל המחלקות בארגון פיתוח, משאבי אנוש, רכש, מחלקה משפטית, לוגיסטיקה ועוד".

"מגמה בולטת נוספת היא שעל מנת להשיג את המהירות הנדרשת בעולם האג'ייל, הצוותים מכילים את כל היכולות המקצועיות הנדרשות לאספקת ערך ומקבלים חופש לפעול", אמר טצ'ר. "בד בבד עם החופש, הם מקבלים אחריות מקצה לקצה. חופש עם אחריות משמעו שלוקחים צוות ואומרים לאנשיו: 'אתה לא תהיה תלוי בצוותים האחרים ובתשתיות, אלא תעשה משהו מאל"ף ועד ת"ו'. כלומר, לא עוד הסתכלות צרה שבה צוותים או גופים בארגון 'מסיימים' את חלקם ומעבירים את האחריות לגוף אחר – ואז לכאורה הם סיימו את מחויבותם ויכולים להתנתק ולעבור לדבר הבא, אלא הצוותים לוקחים אחריות על כלל התהליך, מהביצוע ועד הלקוח, כולל כל מה שנדרש לעיצוב, פיתוח ובדיקה, מדידה ועוד. מצב חדש זה מצריך פחות פונקציות מקשרות ופחות תלות בין הצוותים, ומביא לעבודה יותר יעילה".

"ארגונים אג'יליים מסתדרים טוב יותר עם המשבר"

טצ'ר ציין מחקר שמק'ינזי ערכה באחרונה, שהעלה, באופן לא מפתיע, שארגונים אג'יליים מסתדרים יותר טוב עם משבר הקורונה. "הסיבה לכך היא שאג'ייל, מעצם שמו ומהותו, הוא גישה שדוגלת בהסתגלות ובהתאמה לאי ודאות ולמצבים משתנים טוב יותר ומהר יותר. ברור, אם כך, שכשיש אי ודאות – אג'ייל יותר מתאים. דבר זה אומר שהטמעת גישות ושיטות עבודה אג'יליות מתאימה כיום יותר מתמיד. אנחנו רואים אצל לקוחותינו שהאפקטיביות לא נפגעה כתוצאה ממשבר הקורונה".

הוא הוסיף כי "אנחנו רואים רמת בשלות הולכת וגדלה בארגונים, ויש מהם שלוקחים את האג'ייל לשלב הבא: End to end Value stream management. לעתים מכנים זאת תרבות DevOps – מביטים על שרשרת הערך מקצה לקצה, על מנת לוודא שיש זרימת ערך עד הסוף ולא כל 'עמוד' נפרד מפתח בדל"ת אמותיו. יותר ארגונים מכניסים גופים כמו משאבי האנוש, המחלקה המשפטית והרכש לתוך שרשרת הערך ומשיגים התייעלות רבה, לצד אפקטיביות בהשגת המטרות העסקיות".

על הכנס אמר טצ'ר כי "זו הפעם הראשונה שבה אנחנו עורכים את האירוע בצורה וירטואלית, והוא זרם בצורה מעולה. ההרצאות התקיימו בשני מסלולים, לצד חדר 'שאלות ותשובות', שבו המרצים נשארו לאחר שסיימו את דבריהם כדי לענות לשאלות. הייתה השתתפות ערה של הקהל, שנשאר ברובו עד סיום האירוע. קיבלנו הרבה פידבקים חיוביים על התכנים ואופן ההפקה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים