הרבעון של HP: ירידות בכל הפרמטרים

פגיעה בשרשרת אספקת הרכיבים למחשבים הניידים של HP Inc הביאה לירידה בתוצאות העסקיות ● המנכ"ל: "השינויים בגלל הקורונה יהוו זרז לשינויים בחברה"

עוד חברה שסובלת ממשבר הקורונה. HP. צילום: BigStock

המשבר בגלל נגיף הקורונה השפיע לרעה גם על שרשרת אספקת רכיבי המחשבים הניידים של HP Inc, חברת המוצרים הצרכניים של HP, שבדרך כלל נקראת בשמה של החברה האם. השפעה זו הביאה לירידה בתוצאות שלה לרבעון השני ולמחצית הראשונה של השנה הכספית, שפורסמו בסוף השבוע. עם זאת, מדובר בתוצאות צפויות, לנוכח התפשטות הנגיף. כך או כך, הנתונים הללו יאלצו את החברה לדחות את התוכנית הגרנדיוזית שלה לרכוש בחזרה מניות בסך כולל של כ-15 מיליארד דולר, כחלק מהמדיניות שלה להיטיב עם בעלי המניות.

הדו"חות הכספיים מראים כי במחצית הראשונה של השנה הכספית, הוצאות החברה ירדו ב-5.6% ל-25.4 מיליארד דולר ואילו ההכנסות קטנו ב-5.8% למעט יותר מ-27 מיליארד. כתוצאה מהירידה הגדולה יותר בהכנסות מאשר בהוצאות, הרווח הנקי קטן ב-8.8% ל-1.7 מיליארד דולר וזה התפעולי ירד ב-9% ל-1.4 מיליארד.

המגמות ברבעון המדווח היו דומות. HP רשמה במהלכו קיטון של 11.2% בהוצאות ל-11.6 מיליארד דולר. ההכנסות ירדו בשיעור דומה, אם כי מספרית, הירידה הייתה גדולה יותר. כך או כך, הן עמדו על 12.5 מיליארד דולר. מתוכן, HP רשמה ירידה של 7% בסעיף ההכנסות העיקרי שלה – המחשבים הניידים, ל-8.3 מיליארד דולר, ומכירות המדפסות רשמו ירידה גדולה יותר, של 19%, ל-4.2 מיליארד.

הרווח הנקי פחת ב-2.3% ל-764 מיליארד דולר והרווח התפעולי פחת ב-11% ל-826 מיליון. הירידה ברווחים באה לידי ביטוי בחבות המס, שצנחה ב-38.6% ל-62 מיליון דולר.

תוצאות נוספות מראות כי ההוצאות הגולמיות קטנו ב-11.8% למעט פחות מ-10 מיליארד דולר, הרווח הגולמי ירד ב-12.6% ל-2.4 מיליארד והרווח הגולמי השולי נותר ללא שינוי – 19.4%. ההוצאות התפעוליות קטנו ב-7.3% ועמדו על קרוב ל-1.7 מיליארד דולר.

אנריקה לורס, נשיא ומנכ"ל HP, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "מגוון המוצרים ויכולות השיווק שלנו מאפשרים לנו להתמודד עם הבעיות שנגרמות כתוצאה מהקורונה. יש ביקושים חזקים למחשבים ניידים ולאספקת דיו ויש עניין רב במוצרי ההדפסה התלת ממדית. השינויים בגלל הקורונה יהוו זרז לשינוים ולחדשנות בחברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים