פייסבוק רכשה את סרוויספרנד מישראל – לטובת פרויקט הקליברה

החברה פיתחה פתרון מבוסס AI, שמאפשר לשיחות בין בוטים למשתמשים להגיע בצורה יעילה יותר לנציג אנושי, אם יש צורך בכך ● הוא יוטמע במערך השירות של הארנק האלקטרוני מבית פייסבוק, שבו ניתן לשלם רק באמצעות מטבע הקריפטו שלה - ליברה

עוד רכישה בישראל. פייסבוק. צילום אילוסטרציה: BigStock

פייסבוק רכשה את הסטארט-אפ הישראלי סרוויספרנד, שעוסק בתחום הבינה המלאכותית לעולם שירות הלקוחות. היקף הרכישה לא נמסר לפרסום ואף היקף ההשקעה בחברה הנרכשת אינו ידוע.

סרוויספרנד פיתחה פתרון מבוסס בינה מלאכותית, המסייע לתפעול של מרכזי שירות לקוחות של ארגונים. הוא מביא, כך נמסר, לניתוב יעיל יותר בין מענה אנושי ובוט, ומעביר את השיחה מהבוט לנציג שירות בן אנוש. בחברה אומרים שמדובר בצ'טבוט היברידי, שמסייע לעסקים להפיק ערך רב יותר בתקשורת שהם מנהלים עם לקוחות. התקשורת נעשית בממשק דוגמת מסנג'ר או ווטסאפ – שניהם של ענקית הרשתות החברתיות. הצ'טבוט פרי פיתוח הנרכשת יודע "להבין" טוב יותר את השיח שיש בינו לבין הלקוח.

יצוין כי סרוויספרנד מונה כ-30 עובדים ויושבת בתל אביב. היא הוקמה ב-2015 על ידי שחר בן עמי, המשמש כמנכ"ל, ועידו ארד, סמנכ"ל הלקוחות והפיתוח העסקי. על לקוחותיה נמנית אל על. ב-2017 ציינה אותה גרטנר ברשימת הסטארט-אפים המבטיחים לעולם ה-CRM.

לחברה היה קשר, עקיף בעיקרו, עם פייסבוק מאז הוקמה. כחלק ממערכת היחסים ביניהן, פייסבוק השתמשה בטכנולוגיה של סרוויספרנד, באמצעות CWT – חברת נסיעות שמספקת שירותים לרשת החברתית.

פייסבוק רכשה את חברת ההזנק הישראלית כדי להטמיע את המוצר שלה במערך השירות של קליברה – חברה בת שלה שמייצרת ארנק אלקטרוני, שמאפשר לקבל – תמורת תשלום בליברה, מטבע הקריפטו שלה – מגוון שירותים ומוצרים, בקלות כמו של משלוח הודעות ב-ווטסאפ.

היסטוריה של רכישות בישראל

זוהי הרכישה השישית של פייסבוק בישראל. ב-2011 היא קנתה, באמצעות חברת אחזקות שהקימה בארץ, את סנפטו. לאחר הרכישה סנפטו עברה למטה של פייסבוק בפאלו אלטו – ונסגרה.

באוקטובר 2013 פייסבוק רכשה את אונבו תמורת כ-150 מיליון דולר, ברכישה השלישית והגדולה ביותר של פייסבוק בישראל. במסגרת הסכם הרכישה, אונבו שינתה את שמה לפייסבוק ישראל ופעילותה הפכה לחטיבה נפרדת בחברה – מרכז הפיתוח של ענקית הרשת החברתית בארץ.

ביולי 2015 הרשת החברתית קנתה את פבלס הישראלית, שעוסקת בטכנולוגיית זיהוי מחוות גוף, תמורת 60 מיליון דולר. בשנה שעברה היא רכשה את הסטארט-אפ רדקיקס בעבור עשרות בודדות של מיליוני דולרים.

מרכז הפיתוח של פייסבוק בישראל הוא השני שהיא הקימה מחוץ לגבולות ארצות הברית, אחרי זה שהוקם בלונדון. המרכז הישראלי, שממוקם במגדלי עזריאלי שרונה בתל אביב, עוסק בפיתוח פרויקטים הנחשבים כפרויקטי דגל של פייסבוק העולמית. מרכז המו"פ ופעילות המכירות בישראל מונים יחד כ-300 עובדים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים