באטמ הודיעה על כוונתה להירשם למסחר בבורסת תל אביב

זאת, במסגרת רישום כפול, נוסף על הבורסה הראשית של לונדון, שם היא נסחרת כבר כעת ● אם המהלך יצא לפועל, באטמ תיכלל במדדי ת"א 125 וגלובל בלו-טק

ד"ר צבי מרום, יו"ר איגוד ההיי-טק בהתאחדות התעשיינים. צילום: פלי הנמר

באטמ, שמתמקדת בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות תקשורת וסייבר, וכן ציוד רפואי לבדיקות מעבדה, הודיעה אתמול (ג') שבכוונתה להירשם למסחר בבורסת תל אביב. זאת, במסגרת רישום כפול – נוסף על בורסת לונדון, ששם היא כבר נסחרת.

החברה, שנוסדה ב-1992, מחזיקה משרדים ראשיים בתל אביב ומשרדים נוספים בצפון אמריקה, אירופה והמזרח הרחוק. היא מנוהלת על ידי ד"ר צבי מרום, המשמש גם כיו"ר איגוד תעשיות ההיי-טק בהתאחדות התעשיינים, ושווי השוק שלה מסתכם ב-840 מיליון שקלים.

המהלך מותנה בהשלמת תהליכי הרישום ואישור הדירקטוריון של באטמ. במידה שהיא אכן תירשם למסחר בתל אביב, היא צפויה להיכלל במדדי הבורסה המובילים – ת"א 125 וגלובל בלו-טק. מניות החברה תמשכנה להיסחר בבורסה הראשית בלונדון, תחת דרישות הדיווח והגילוי של רשות ניירות ערך הבריטית. במסגרת הרישום הכפול, החברה לא צפויה להידרש לדיווחים נוספים מעבר לאלה הנדרשים בבריטניה.

"המטרה: להרחיב את בסיס המשקיעים בשוק הישראלי"

באטמ נחשבת לחברה דינמית מאוד, שצומחת אורגנית ורוחבית באמצעות רכישת חברות. כך, למשל, באפריל של שנת 2000 היא רכשה את טלקו, וב-2008 קנתה את רזולוט נטוורקס – חברה איטלקית שעוסקת בדיאגנוסטיקה כימית, ואת ויג'ילנט טכנולוג'י.

ד"ר מרום אמר כי "כחלק מהיותנו חברה טכנולוגית ישראלית בעלת פעילות בינלאומית והון אנושי איכותי שכולל מאות עובדים, מדענים ומהנדסים בישראל, החלטנו לבחון רישום למסחר גם בבורסת תל אביב, במטרה להרחיב את בסיס המשקיעים שלנו גם בשוק ההון המקומי. הבורסה השלימה את הליך ה-Euroclear, המאפשר מסחר אלקטרוני נוח למשקיעים פרטיים ומוסדיים ישראליים – הליך שתרם לשיקולינו להירשם למסחר בתל אביב".

הוא ציין כי "החברה נמצאת בתנופת פעילות נמרצת, כשחטיבת הרשתות והסייבר ממשיכה בצמיחה, עם מכירת מוצרים טכנולוגיים ושיתופי פעולה עם חברות כגון ARM ו-NXP – ענקיות שבבים מהשורה הראשונה. במקביל, היא חווה צמיחה מהירה בחטיבת המכשור הרפואי, שסיכמה את 2018 עם מכירות שיא, וצופה המשך צמיחה עם הצגת מוצרים וטכנולוגיות שזכו לעשרות פטנטים והשקעות הולמות. על רקע צמיחה זו, אנחנו מצפים לעליה בהכנסות וב-EBITDA המתואמת גם ב-2019".

מנכ"ל הבורסה, איתי בן זאב. צילום: פלי הנמר

מנכ"ל הבורסה, איתי בן זאב. צילום: פלי הנמר

הביקוש להנפקות של חברות ישראליות בבורסת תל אביב אינו גבוה בימים אלה. על רקע זה הגיב מנכ"ל הבורסה, איתי בן זאב, להחלטת באטמ באמרו ש-"חשוב שחברה ישראלית שנסחרת בחו"ל תהיה בעלת נגישות גם לשוק ההון הישראלי. לרישום הכפול בתל אביב יתרונות רבים עבור החברה ועבור המשקיעים במניותיה, ביניהם פנייה למשקיעים פוטנציאלים נוספים, תוספת ימי ושעות מסחר שיגבירו את החשיפה למשקיעים, וכן כניסה למדדים המובילים בבורסה – מה שצפוי לתרום להגברת הסחירות והנזילות במנייה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים