ECI תפטר 100 עובדים בתוך שבועיים; הוועד נאבק

לדברי החברה, הפיטורים נובעים מהצורך "להבטיח מבנה עלויות תחרותי ולחזק את יכולותיה להמשך הדרך" ● בוועד העובדים טוענים טענות קשות נגד ההנהלה ומוסרים כי הם "יפעלו בכל האמצעים העומדים לרשותם נגד הגזירה"

ECI - סכסוך יבודה

הנהלת ECI הודיעה אתמול (ד') לעובדי החברה כי היא עומדת לפטר 100 מהם בתוך שבועיים, מאחר שלטענתה "מדובר בכורח". ועד העובדים מסר כי הוא נערך למאבק ולנקיטת צעדים ארגוניים נגד המהלך.

דריל אדוארדס, מנכ"ל ECI, אמר לחברי הוועד כי "הכורח נובע מצרכים כלכליים, והמהלך מיועד לחזק את החברה ולהבטיח את מקום העבודה של כולנו בעתיד. לצערנו הרב, ניאלץ להיפרד מעובדים טובים שתרמו רבות לחברה. ההנהלה תעשה ככל יכולתה כדי לסייע לעוזבים, ובכלל זאת סיוע בפעולות השמה והכשרה, אם יידרשו". לדבריו, "בסופו של התהליך, החלק הארי של עובדי החברה יישאר לעבוד בחברה תחרותית, טובה ויציבה יותר. זו המטרה העליונה".

בהודעת החברה נמסר כי "ECI רשמה הישגים רבים בשנה החולפת וצמחה משמעותית במכירות. עם זאת, שוק הטלקום העולמי, המתאפיין בתחרות גבוהה ובשינויים רבים, מאלץ חברות רבות בעולם להודיע בחודשים האחרונים על צעדי התייעלות וצמצום משמעותי בכוח האדם. נוסף לכך, החברה מתמודדת עם התפתחויות חיצוניות בישראל, הפוגעות פגיעה קשה ברווחיותה: צמצום גדול מאוד בתמיכה שהיא מקבלת מהרשות לחדשנות והתחזקות משמעותית בשער השקל לעומת הדולר".

"לאור זאת, נאלצת החברה להודיע על צמצום של כ-6% ממצבת כוח האדם שלה, כדי להבטיח מבנה עלויות תחרותי ולחזק את יכולותיה להמשך הדרך", נכתב.

הוועד: "ההודעה התקבלה בהפתעה גמורה"

בעקבות ההחלטה על הפיטורים הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בחברה וקיימו הבוקר הפגנה מול ביתו של בעל השליטה, שאול שני, בכפר שמריהו. מהארגון נמסר כי מחר יערכו העובדים הפגנה נוספת ואף יערכו קבלת שבת במקום.

בהסתדרות ציינו שעובדי ECI התאגדו במסגרתה לפני כשנה וחצי ושמאז מתנהל בינה ובין הוועד להנהלת החברה משא ומתן להסכם קיבוצי. בהסתדרות ציינו כי הודעת ההנהלה באה לוועד העובדים בהפתעה ונמסרה לנציגיו דקות ספורות לפני שנמסרה לעובדים.

"יודגש כי הודעת החברה על תכנית הפיטורים מגיעה על רקע דרישת העובדים לזרז את המשא ומתן להסכם הקיבוצי, וכשבוע בלבד לאחר שהוועד פנה לבעל השליטה בחברה, שאול שני, בבקשה להתערבותו האישית לקידום הנושא", מסר דובר ההסתדרות.

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, יקי חלוצי, אמר כי "ההתנהלות הכוחנית של הנהלת ECI והניסיון שלה לכרסם בכוח הארגוני של העובדים חושפים דפוסים בעייתיים ומטילים צל כבד על כוונותיה האמיתיות. תכנית הפיטורים שההנהלה הנחיתה על ראשם של עובדי החברה, בהפתעה מכוונת וללא בחינת חלופות אפשריות מול נציגות העובדים, היא מהלך בזוי וניאבק בו בכל האמצעים שעומדים לרשות ההסתדרות והאיגוד. אני קורא לבעל השליטה להתעשת, לקחת אחריות ולמנוע משבר כבד בחברה".

מוועד עובדי ECI, נמסר כי "הדיסאינפורמציה שזורעת ההנהלה לא תצליח להכניע את העובדים ולא תרפה את ידינו. העובדים, שהקדישו את עצמם להצלחתה של החברה, צריכים וראויים להיות שותפים להליך קבלת ההחלטות הנוגע לגורלם בחברה".
 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים