וריזון השלימה רכישת יאהו; מאייר תקבל 23 מיליון דולר

לדברי ענקית הטלקום הרכישה הסתכמה בסכום של 4.48 מיליארד דולר ● המנכ"לית מאייר תתפטר והנכסים שנרכשו ישולבו עם מותגי AOL תחת חברה בת חדשה בשם Oath, בראשות מנכ"ל AOL לשעבר, טים ארמסטרונג

קלולסית. מריסה מאייר. צילום: יאהו, מתוך ויקיפדיה

חברת וריזון (Verizon) השלימה את רכישת עסקי הליבה של יאהו (Yahoo) בתמורה ל-4.48 מיליארד דולרים, והודיעה כי המנכ"לית מריסה מאייר תפוטר.

הנכסים – הכוללים את Yahoo Finance – ישולבו עם מותגי AOL, ביניהם נכלל למשל ה-Huffington Post, תחת חברה בת חדשה המכונה Oath. טים ארמסטרונג, מנכ"ל AOL לשעבר, יעמוד בראש חברת הבת, שבה יותר מ-50 מותגי מדיה וטכנולוגיה.

מאייר, מי שמכהנת כמנכ"לית יאהו מאז יולי 2012, צפויה לקבל תשלום "מצנח הזהב", שאמורים לעמוד על יותר מ-23 מיליון דולר.

וריזון הודיעה על כוונתה לרכוש את עסקי הליבה של יאהו לפני כמעט שנה, בחודש יולי האחרון. לאחר פרסום העסקה, חשפה יאהו כי היא גילתה שתי הפרות נתונים, בשנים 2013 ו-2014, שהשפיעו, וכנראה עודן משפיעות, על יותר ממיליארד חשבונות משתמשים. עקב החשיפה הסכימו שתי החברות כי מחיר העסקה הסופי יקטן ב-350 מיליון דולר לעומת ההצעה המקורית שעמדה על כ-4.8 מיליארדי דולרים.

אף על פי שבמסגרת ההודעה הרשמית מיום ג' לא מסרה וריזון מידע אודות קיצוצים במשרות, מקור המיודע לפרטים אמר ל-CNBC כבר בשבוע שעבר כי כ-2,100 משרות יקוצצו כשיאהו ו-AOL ימוזגו לכדי חברה אחת.

גם וריזון רוצה להיות גוגל או פייסבוק

העסקה מסיימת את דרכה של יאהו כחברת תפעול ומותירה אותה עם אחזקותיה בחברת המסחר הסינית עליבאבא (Alibaba) ויאהו יפן, עם המזומנים שלה, עם שטרות ההמרה שלה, עם מעט השקעות ועם תיק פטנטים שנקרא Excalibur. נכסים אלה יקראו מעכשיו Altaba, ש-יאהו בישרה כבר בחודש מרץ כי חבר מועצת המנהלים תומאס מקינרני ישמש כמנכ"לה.

המנכ"ל החדש ארמסטרונג כבר מוביל צוותי תכנון אינטגרציה מאז שהעסקה הוכרזה, כך אמרה וריזון, עם עם הודעתה על ייסודה של Oath ביום ג'. ארמסטרונג בישר כבר באפריל על צוות המנהיגות שלו ב-Oath – נשיא AOL לשעבר ובכיר לשעבר ב-יאהו, טים מאהלמן, יהיה ראש טכנולוגיית הפרסום; מהנדס יאהו, אטה להטירנטה, יוביל את תחום הטכנולוגיה; וראלף ג'ייקוב יפקח על המדיה הדיגיטלית.

רכישתה של יאהו מסתמנת כדרכה של וריזון למצב את עצמה במקום שבו ניצבות ענקיות כמו גוגל (Google) ופייסבוק (Facebook), על ידי הרחבת יכולותיה להגיע לצרכנים רבים יותר והגדלת נוכחותה במרחבי הווידיאו, הנייד והאינטרנט.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים