פחות דרמה ונצנוצים – יותר סיוע למשתמשים: הכל על iOS 11

עיקר תשומת הלב בכנס המפתחים השנתי של אפל הוענקה דווקא לגרסה החדשה של מערכת ההפעלה לטלפונים ● אז מה באמת הולך להיות שונה?

קסדת AR של אפל - אולי בשנה הבאה.

אפל (Apple) ניצלה את בימת כנס המפתחים השנתי שלה, WWDC 2017, להכרזות רבות מאוד. רובן אמנם, כצפוי, קשורות למערכות ההפעלה השונות של החברה, לכל האורך, אבל חלקן קשורות גם לתחום החומרה.

עם זאת, כרגיל, עיקר תשומת הלב הוענקה לגרסה החדשה של מערכת ההפעלה לטלפונים iOS 11 שזמינה כבר עתה לטובת המפתחים, ואמורה להיות מושקת באופן רשמי כבר בסתיו הקרוב.

קשה לומר מה השינוי הכי חשוב שמציעה מערכת ההפעלה, ועל פניו אף אחד אינו משמעותי יותר מאחרים, ורובם אמורים לסייע לחוויית המשתמש.

כך, לדוגמה, אפליקציית ההודעות המיידיות כוללת עתה קיצור דרך ישיר להוספת אימוג'ים, ויותר אין צורך לחפש אותם בתפריטים.

לסנכרן את השיחות באופן מיידי בין כל המכשירים

כמו כן סיפרה אפל שמעתה ניתן יהיה לסנכרן את השיחות באופן מיידי בין כל מכשירי החברה. כך, לדוגמה, מי שברשותו גם iPad ומחשב Mac יוכל להתחיל שיחה במחשב, ואז להמשיך אותה בטלפון בדיוק מאותה נקודה.

ואם כבר דיבורים, גם Siri – שכמו בכל שנה ובכל גרסה מאז הושקה, זוכה למקצה שיפורים. אחד העיקריים בהם הוא היכולת שלה להציע תרגום של משפטים. עם זאת, דוברי העברית יחכו כנראה למשיח. בינתיים בכל מקרה היכולת החדשה זמינה רק באנגלית, סינית, צרפתית, גרמנית ואיטלקית. הקול שלה, דרך אגב, אמור להישמע קצת פחות רובוטי ויותר טבעי.

מרכז הבקרה של מערכת ההפעלה עבר עיצוב חדש ומשמעותי ביותר, ומקל על הגישה להגדרות המכשיר וכן ליכולת להשמיע מוזיקה.

גם חנות היישומים עברה עיצוב מחדש משמעותי למדי, אולי המשמעותי ביותר מאז שהיא נפתחה, ואחד הדברים המעניינים בה הוא קודם כל לשונית שמאפשרת גישה למשחקים באופן נפרד וכן לשונית נוספת שתחתיה יוצגו הודעות יומיומיות, כולל הודעות על אפליקציות חדשות.

להציג בפני המשתמש את המידע הכי רלוונטי עבורו

אפליקציה חדשה בשם Files אמורה גם להקל על השימוש במכשיר בעת שמחפשים קובץ מסוים, כולל תמונות, וכלל קבצים ששמורים בשירותי ענן כמו iCloud של אפל עצמה, אבל גם DropBox ו-OneDrive. בכל מקרה, לא מדובר, למרות השם, במנהל קבצים מלא, אלא בדרך מסוימת של מערכת ההפעלה להציג מיון של הקבצים השמורים בה.

גם Apple Watch, השעון החכם של אפל, זכה לשדרוג משמעותי למערכת ההפעלה. watchOS 4 אמורה להיות ידידותית יותר למשתמשים הספורטיביים ולאפשר לאסוף מידע הרבה יותר נרחב מאשר בעבר. באמצעות רכיב NFC יוכל השעון להתממשק למכשירים השונים בחדר כושר ולאסוף מהם נתונים בזמן אמת, ולפי החברה הרבה מאוד יצרנים כבר הודיעו על תמיכה בקרוב ביכולת זו.

watchOS 4 תגיע גם עם ערכות עיצוב שעון חדשות שיודעות להשתמש ב-Siri כדי להציג בפני המשתמש את המידע שהכי רלוונטי עבורו ברגע מתון. מידע זה יתבסס על השעה וגם על המיקום של השעון. זה יכול לעזור, לדוגמה, בעת שמצפים לאוטובוס שיגיע לתחנה, כשרוצים לדעת אם ירד גשם, או שבן/בת הזוג כבר רוצים לדעת מתי תגיעו הביתה.

על הבמה הציגה אפל גם מספר ערכות עיצוב, כשמשום מה בחרה להתרכז דווקא בדמויות של דיסני (Disney) מסדרת הסרטים "צעצוע של סיפור", כולל וודי, בז שנות אור וג'סי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים