ויקיפדיה מציינת 20 שנה למבצע שלמה: הכריזה על תחרות לכתיבת ערכים שנוגעים לתרבות אתיופיה

הגולשים יתבקשו לכתוב את הערכים על מנת לסייע במיגור הבורות שקיימת בחברה בכל הנוגע לקהילה האתיופית ולתרבותה ● הזוכים במקומות הראשונים יקבלו פרסים כספיים, ספר וכרטיס להופעה של אבי הג'אז האתיופי

ויקיפדיה (Wikipedia) הכריזה על תחרות נושאת פרסים לכתיבת ערכים הנוגעים למורשת ביתא ישראל ולתרבות אתיופיה – במלאות 20 שנה למבצע שלמה, שבו עלו רבים מהם לארץ.

באמצעות התחרות, שמתקיימת בשיתוף פעולה בין עמותת ויקימדיה (Wikimedia) ישראל ומרכז אפריקה באוניברסיטת בן גוריון, מבקשת ויקיפדיה לעזור בהפצת המורשת האתיופית ולסייע בהתמודדות עם גילויי הבורות והדעות הקדומות הקיימות בחברה כלפי קהילה זו. ויקיפדיה קוראת לגולשים לכתוב ערכים חדשים ולהרחיב ערכים קיימים בנושא.בנוסף, היא מבקשת לגייס באמצעותה כותבים חדשים לאנציקלופדיה החופשית.

הגולש שיגיע למקום הראשון בתחרות יקבל 700 שקלים, ולזה שיגיע למקום השני יוענקו 400 שקלים. הגולשים שידורגו במקומות השלישי והרביעי יקבלו 300 שקלים כל אחד. כמו כן, יוענק לכל אחד מהזוכים ספר ויחולקו כרטיסים להופעתו של מולטו אסטטקה, שנחשב לאבי הג'אז האתיופי. השופטים בתחרות הם נציגים ממרכז אפריקה ויקיפדיה.

יצוין, כי כחלק מהפרויקט יעבירו המתנדבים הרצאות על כתיבה בוויקיפדיה במתנ"סים ובמרכזים קהילתיים, כמו גם בקורסים אקדמאיים רלוונטיים.

פרטים נוספים ניתן למצוא בדף התחרות בוויקיפדיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים